«Фаворити Успіху» logo Експерт розповів про долю українського авторинку після підписання Асоціації з ЄС
© FAVOR.com.ua
 
Експерт розповів про долю українського авторинку після підписання Асоціації з ЄС
  

27 червня 2014 року відбулася історична подія – Україна підписала економічну частину Асоціації з Європейським Союзом. Яким чином це відобразиться на вітчизняному автомобільному ринку, журналісти з’ясували у Генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, пише AUTO-Consulting.

«Незважаючи на те, що ВААІД вважає, що угода про Асоціацію з ЄС – це позитивний і історичний крок України, для автомобільного ринку позитиву в ньому мало. Текст цієї угоди готував ще уряд Азарова (екс-прем’єр України Микола Азаров – Ред.) і з тих пір в ньому нічого не змінилося», – вважає він.

За словами Назаренка, ціна на імпортні автомобілі залишиться на колишньому рівні.

«Давайте подивимося, від чого залежить ціна на автомобіль. Це – відпускна ціна заводу-виробника, акцизний збір, мито, відрахування в пенсійний фонд, збір при першій реєстрації і ПДВ. Так от, крім ввізного мита, жодне зі складових ціноутворення на авто цією угодою не змінюється», – упевнений Назаренко.

Він також розповів про таємні «лазівки», які можуть відстрочити зниження мита на імпортні автомобілі.

«З митом теж не все просто. Воно буде зменшуватися на 1% щороку протягом 10 років. Тобто, зараз вона 10%, а в наступному році буде 9%, через рік – 8% і т.д. до 0%. Але, в цій ж угоді є застереження: у разі, якщо імпорт з ЄС перевищує за рік 45. тис. автомобілів, Україна має право запровадити без узгодження з ЄС захисну мито аж до 10% з наступного року. І тут я хочу зазначити, що мова йде про автомобілі походженням з ЄС. Це і автомобілі Hyundai, Kia, вироблений на заводах Словаччини, Toyota, Nissan з Англії, Франції, Іспанії і т.д., а не тільки європейські марки. Так от, я відповідально заявляю, що обсяг 45 тис. авто на рік з ЄС до нас вже поставлявся не один рік. Навіть у нинішньому непростому році цей обсяг буде досягнутий. А це означає, що Україна в будь-який час, на вимогу українських автовиробників, може запровадити захисне мито 10%. Тобто через 10 років, коли мито має бути 0%, цілком може так статися, що ринок захистять ставкою 10%», – говорить він

«Але і це ще не все. Так званий захисний період складає ще 5 років після закінчення 10-річного періоду зниження мита. Тобто Україна має повне право зберегти ставку 10%, якщо будуть загрози її внутрішньому виробникові», – резюмував Назаренко.

https://favor.com.ua/article/20222.html