Валерій Курейко, Директор компанії стратегічних комунікацій Publicity Creating Можливо, не всі знають, що аудит можна проводити не лише в галузі бухгалтерії та фінансів, а й в Public Relations. Це спеціальний вид дослідження PR-діяльності, який проводиться за певною методикою. PR-аудит настільки корисний для компаній, що вже давно повинен увійти до списку MustHave-інструментів для керівників і топ-менеджерів. Адже у підсумку, вони можуть отримати незалежну оцінку сильних і слабких сторін PR-діяльності, і відповідно скоригувати свою подальшу політику в цій важливій для будь-якої організації сфері. Оскільки, що може бути дорожче стійкої позитивної репутації? Publicity Creating проводить PR-аудит вже майже 10 років, причому, в більшості випадків, наші фахівці робили це дослідження за підсумками роботи когось з PR-агентств, таким чином, наступна інформація може бути корисна і для колег. Ось типові ситуації, коли є сенс провести PR-аудит (іноді присутні відразу кілька пунктів зі списку): – Бажання збільшити ефективність піар-діяльності, зв’язати її з досягненням маркетингових результатів – Незадоволеність рівнем популярності, репутації і т.д. – Реорганізація компанії (в тому числі корпорації, холдингу) – Репозиціонування і ребрендинг – Зміна власника або ТОП-менеджменту – Плани щодо посилення PR-активності – Вихід на новий ринок або сегмент ринку – Виведення на ринок нового напрямку діяльності, нових продуктів, послуг, ТМ. Опускаючи конкретні приклади (що пов’язано з суворою конфіденційністю), можна виділити кілька типових напрямків, котрі потребують поліпшення – виходячи з того, що ми виявляли в ході PR-аудиту багатьох компаній і підприємств. 1. – Уточнення і постановка вимірюваних цілей PR-діяльності. Така ситуація дуже поширена – коли ставиться мета, на кшталт «Формування позитивного іміджу». Але ж саме слово «формування» прозоро натякає, що це процес, які ж результати можна очікувати через рік або два? Все ще буде йти «формування»... 2. – Коригування каналів інформування – тобто, необхідність обрати не канали «взагалі», а найефективніші, котрі донесуть ключові меседжі найкоротшим шляхом (кожний окремо і всі разом). 3. – Правильний баланс між кількісними і якісними параметрами PR-активностей. Тут, зокрема, часто відсутні чіткі ключові повідомлень для ЦА із необхідністю розробки Інформаційної моделі. 4. – Гармонізація між зовнішнім і внутрішнім PR. Треба уникати ситуації, коли внутрішній PR «кульгає», і це може шкодити зовнішньому. 5. – Відсутність антикризової програми і готовності до грамотного реагування на різного роду кризи в інформаційній і репутаційній площинах. Очевидно, що для посилення піар-діяльності, треба виявити причини і розробити (а потім впровадити) відповідні кроки – все це ми вказуємо в рекомендаціях за підсумками PR-аудиту. До слова, послуги з проведення PR-аудиту та інших подібних досліджень в загальному обсязі ринку складають зараз малу частку (не більше 2-3%), розвиток даного напрямку йде дуже поступово. Але можна розраховувати, що в найближчі роки їх частка становитиме понад 5%. Це пов’язано з поступовим розумінням того факту, що в такій важливій справі як PR є сенс завжди «тримати руку на пульсі» і рухатися правильним шляхом, не втрачаючи ні часу, ні ресурсів, а головне – наближаючись до поставлених цілей – як репутаційних, так і маркетингових. ———————————— Цей документ було скопійовано з FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/blogs/32234.html). Всі права на матеріал зберігаються за його автором. При перепублікуванні посилання на джерело матеріалу є обов’язковим! Дата документу: 19 січня 2020 р.