Про строки придатності молочних продуктів
  
Автор:
Про строки придатності молочних продуктів

Строки придатності молочних продуктів встановлює виробник на основі наявних умов виробництва, якості сировини, наявного обладнання, пакувальних матеріалів тощо.
Рекомендовані строки придатності встановлює-регламентує нормативний документ на виробництво конкретного виду продукції за асортиментом. Це може бути ДСТУ чи ТУ.
Слід відмітити, що ВСІ БЕЗ ВИКЛЮЧЕННЯ ТЕХНІЧНІ УМОВИ (ТУ) за вимогами до якості і безпеки ПРИВЕДЕНІ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ДСТУ.
ТЕХНІЧНІ УМОВИ (ТУ) апріорі не можуть бути гіршими за ДСТУ ні в якому випадку. ТУ можуть містити лише асортимент, якого немає в ДСТУ. Але всі показники встановлюються такими, як вони є і характерними для певної категорії продуктів, або наближені за схожістю до певної групи, на яку є вже ДСТУ.
Рекомендації в нормативному документі можуть і повинні містити інформацію про зменшення, або збільшення рекомендованих строків.
Підтвердження конкретних значень строків придатності до споживання, а відповідно і строків зберігання при відповідних умовах зберігання, максимально дозволених для конкретного виробника, здійснює орган, уповноважений на цей вид діяльності. Сьогодні це акредитовані установи органів охорони здоров"я України.
Тому, якщо виробник виробляє продукцію за ДСТУ і хоче подовжити строки придатності, то йому немає потреби купувати чи затверджувати власне ТУ, в якому прописані більші строки придатності. Бо потрібні строки йому треба підтвердити однаково, і за тими ж самими правилами – що за ТУ, що за ДСТУ. Тому викидати на вітер кошти не варто. Якщо асортимент за ДСТУ виробника влаштовує, немає потреби в ТУ. ТУ потрібне виробникові для розширення асортиментних можливостей, які не прописані в ДСТУ, а також заради технологічної інструкції до ТУ, яку надає розробник ТУ із деталями і технологічними напрацюваннями і секретами виробництва щодо класичного чи нового асортименту в рамках вимог чинного законодавства. Багато виробників беруть «в аренду» за договірними умовами з НУХТ всі ТУ і ТІ, розроблені під моїм науковим керівництвом заради постійних онлайн консультацій по виготовленню тих, чи інших продуктів.
Тобто треба розуміти, що все класичне в рамках законодавства виготовляється як за ТУ, так і за ДСТУ за абсолютно однаковими вимогами законодавчо закріпленими, а все лише нове, конкурентно здатне на ринку з імпортною продукцією, виготовляється лише за ТУ!
Про переваги ТУ перед ДСТУ дивіться мої попередні статті.
Про власні назви ТУ і продукції слід відмітити, що вони вказуються згідно вимог нормативних документів за загальними правилами, а саме: в лапках, або ПРОПИСНИМИ БУКВАМИ. Власні назви будь-якого молочного продукту встановлюються виробником без будь-якого обмеження, з врахуванням Законів України про рекламу, про захист прав споживачів та чинного законодавства про інформацію, географічні назви тощо.
Обмеженням для виробника може бути лише назви, які є інтелектуальною власністю інших виробників чи їх власників і захищаються законодавством, як ТОРГОВІ МАРКИ.
Всі назви власні які є загальновживаними, або відомими, прописані в будь-яких ТУ, як наприклад: НІЖНИЙ, НІЖНІСТЬ, НАСОЛОДА, СМАКОТА, СОНЕЧКО і т.д. не є такими, що захищаються законодавством, як інтелектуальна власність. Якщо торгова марка захищена, як словосполучення, то кожне її слово може бути використане будь-ким окремо, або при виключенні з нього хоча б однієї букви, чи заміні хоча б однієї букви на іншу – тоді все інше не є предметом для того, щоб говорити про факт використання чужої інтелектуальної власності. Так працює весь світ, з розумінням, що це є наслідування чийогось відомого бренду... Прикладом є puma, aaiidas тощо.
Але якщо не захищені, як торгові марки, будь які власні назви, старі чи нові, чи якісь фантазійні штучно створені власні назви є вже на світовому ринку, або вони прописані в якомусь ТУ, то вони вважаються як відома інформація, на яку не може бути оформлена ТОРГОВА МАРКА ніким, ні власником ТУ, ні будь-яким іншим виробником, що виготовляє продукцію за цим чи іншим ТУ, як і ніким іншим. Бо це вже відомий факт. І він не може належати комусь конкретно, бо вже відомий загалу.
Розробник ТУ має право на назви, які невідомі загальній спільноті, тобто фантазійно створені ним, він може оформити їх як ТОРГОВІ МАРКИ до затвердження ТУ, або в мінімальний строк, обумовлений в конкретному випадку. Тоді посилання на них в тексті ТУ обов’язково вказується. Це може бути в асортименті чи біля цієї назви. Якщо назва торгової марки і назва ТУ збігається, то про це теж вказується, що ця назва є ТОРГОВОЮ МАРКОЮ.
Детальнішу інформацію Ви можете отримати за моїми телефонами, або у відповідних консультаційних джерелах чи державних інстанціях.
За порадами звертайтесь до професіоналів в кожній справі по кожному вашому питанню.
Хто питає, той не блукає! – каже українська говірка – прислів’я... А я додам, що той хто вивчає своє питання і консультується, той не втрачає більше, ніж оплату за консультацію.
Прошу.
З повагою,
Дмитровська Галина Петрівна
Науковий керівник, к.т.н.,
лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки,
п.н.с. НДЧ НУХТ
Email: 5464348@i.ua +38-050-355-39-22, +38-098-398-50-70

Надіслати на E-mailНадіслати на E-mail   Версія для друкуВерсія для друку
Коментарі(0)

Поки що коментарів немає… Станьте першим хто залишить коментар на цю тему!

або
Ви можете увійти за допомогою:
Увійти з Facebook Увійти з Google Увійти з ВКонтакті