Визначення терміну «конкурс» та загальні методики проведення конкурсів Конкурсом вважається процес визначення найкращого претендента на перемогу (конкурсанта), або найкращих претендентів на перемогу (конкурсантів), згідно з правилами, визначеними перед початком проведення процесу. Визначення переможців здійснюється шляхом «якісного дослідження» (експертизи) та/або «кількісного дослідження» (голосування), наступними методами – У якісному дослідженні, конкурсанти оцінюються призначеним експертним журі, суддівською колегією, групою або групами спеціально уповноважених осіб, здатних професійно та об’єктивно оцінити якісні характеристики конкурсантів, за визначеними правилами конкурсу критеріями. Визначення переможців відбувається шляхом підсумовування оцінок, що були надані конкурсантам від кожного члена журі, та виявлення конкурсанта або конкурсантів, що отримали найвищі оцінки. – Приклади конкурсів з якісними дослідженнями: «Оскар», «Ґреммі», Green Awards та інші. – У кількісному дослідженні, конкурсанти обираються шляхом громадського голосування, в якому учасники голосування висловлюють свою симпатію до конкурсантів, користуючись суб’єктивними мотивами, а взяти участь у голосуванні може будь яка пересічна людина (в деяких випадках людина, що задовольняє обумовленим критеріям, наприклад, досягла певного віку). Це vox populi, голос громадської думки, референдум, плебісцит. Визначення переможців стає можливим завдяки підсумуванню голосів, що були віддані конкурсантам в період проведення дослідження, та побудові рейтингу всіх конкурсантів, де переможцем вважається конкурсант що отримав найбільшу кількість голосів і посів перше місце в рейтинзі. – Приклади конкурсів з кількісними дослідженнями: «Євробачення» (конкурс), шоу «Україна має талант», державні конституційні вибори, та інші. – Також існують комплексні методики оцінювання, де переможців одночасно визначають одне або кілька експертних журі, разом із кількісним опитуванням громадської думки. Причому кожна з респондентських груп має певний пріоритет, важливий для побудови інтегрального, комплексного рейтингу конкурсантів. – Приклади конкурсів з комплексними дослідженнями: «Євробачення» (відбір, 50/50% думка експертів та симпатій телеглядачів), «Фаворити Успіху» (40% думка споживачів/40% експерте журі/20% журі знаменитостей) та інші конкурси. Поняттю «конкурс» також відповідають спеціальні премії, нагороди, які вручаються за результатами конкурсного відбору лауреата серед ряду номінантів на премію. Заходи, що не відповідають поняттю «конкурс»: Конкурсами не є будь-які акції та заходи, в яких учасники не проходять оцінку експертної комісії або по відношенню до яких не проводиться процедура голосування. Наприклад, конкурсами не вважаються: – Нагороди та премії, що вручаються поза конкурсного відбору (експертизи або голосування) або без участі незалежних суддівських комісій, за рішенням одних лише засновників премії або осіб уповноважених на вручення премії, а також премії, що вручаються єдиному можливому номінанту; – Рейтинги будь яких показників, що не базуються на результатах незалежної експертизи або публічного голосування; – Змагання з однозначно визначеними умовами, в яких переможцем вважається особа або команда, що отримала найкращий результат. (В змаганнях допускається, або навіть передбачається участь суддівських комісій, проте в даних заходах судді виконують роль контролюючих осіб, аудиторів, що стежать за додержанням учасниками змагань визначених правил, і підтверджують або скасовують результати, отримані учасниками змагань); – Вікторини та розіграші призів, де остаточні переможці, що виконали певну необхідну послідовніть дій, обираються випадковим чином або за рішенням організаторів заходу; – Лотереї; – Аукціони; – Державні конституційні вибори. (протирічча! Необхідно знайти обґрунтування!) d ———————————— Цей документ було скопійовано з FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/blogs/7702.html). Всі права на матеріал зберігаються за його автором. При перепублікуванні посилання на джерело матеріалу є обов’язковим! Дата документу: 7 березня 2012 р.