Клієнти «Київстар» (http://www.kyivstar.ua/) у 2011 році отримали більше послуг і нових переваг: 1. Споживання послуг у мобільному сегменті (MOU) зросло на 8%, мобільного інтернету — на 45,6%; 2. Жителі 100 нових міст отримали доступ до послуги «Домашній Інтернет»; 3. У продажу з’явилися смартфони «Київстар» за найкращими цінами з кращим на ринку інтернет-тарифом — 1 грн. на день. «Київстар» у 2011 році показав стабільне зростання ключових показників розвитку бізнесу: 1. Дохід: зростання за всіма сегментами, особливо у мобільному та фіксованому інтернеті; 2. Клієнтська база: майже 100% зростання підключень до «Домашнього Інтернету» та 2% зростання абонбази у мобільному сегменті 3. Прибутковість: стабільна маржа EBITDA — понад 53%; 4. Об’єднання «Київстар» і «Beeline-Україна»: запланований на рік економічний ефект був отриманий із випередженням плану — вже у 3 кварталі, і склав 164 млн. дол. США. I. ДОХІД Загальний дохід «Київстар» в 2011 році виріс на 5% у порівнянні з 2010 роком і досяг 13,078 млрд. грн. Факторами зростання стали збільшення на 98% абонбази у сегменті фіксованого широкосмугового доступу до інтернет, а також підвищення ARPU у мобільному сегменті. Дохід у мобільному сегменті в 2011 році виріс на 3% порівняно з 2010 роком за рахунок: – пакетних пропозицій (голос + інтернет), які збільшили як споживання, так і доходи; – збільшення споживання додаткових послуг; – зростання доходів від мобільної передачі даних на 37%; – додаткового доходу від продажів смартфонів під брендом «Київстар» — 21 млн. грн. у 4 кв. 2011 р. Дохід у фіксованому бізнесі в 2011 в порівнянні з 2010 роком загалом виріс на 26%, а в сегменті широкосмугового доступу до інтернет на 77%. Зростання в 4 кварталі 2011 у порівнянні з тим же періодом 2010 року склав відповідно 36% в цілому і 54% у ШСД. Мобільний сегмент — абонентська база, споживання послуг і ARPU Абонентська база «Київстар» в мобільному сегменті за рік зросла на 2% — з 24,390 млн. до 24,776 млн. осіб, що в умовах високо насиченого ринку є дуже хорошим показником. Споживання послуг мобільного зв’язку в 2011 році збільшилося на 8% у порівнянні з 2010 роком. Середній дохід від одного мобільного абонента (ARPU) при цьому виріс на 2% — і в 2011 році в цілому в порівнянні з 2010 роком, і в 4 кварталі 2011 по відношенню до аналогічного періоду 2010 року. Фіксований бізнес – динаміка розвитку Середній дохід від одного абонента (ARPU) за підсумками 2011 року знизився на 24%, порівняно з цим же показником у 2010 році, а в 4 кварталі 2011 у порівнянні з тим же періодом 2010 — на 22%. Абонентська база послуги «Домашній Інтернет» за підсумком 2011 у порівнянні з 2010 роком при цьому збільшилася майже вдвічі – на 98%. Дохід у фіксованому сегменті загалом за 2011 рік зріс на 26%. А за 4 квартал 2011, у порівнянні з аналогічним періодом 2010, динаміка зростання доходу ще вища — 36%. На загальне зростання доходів у фіксованому сегменті вплинуло зростання доходу в сегменті широкосмугового «Домашнього Інтернету», який склав 77% за рік в цілому, що обумовлено зростанням клієнтської бази. Також серйозний вплив на збільшення доходів у цьому сегменті надало зростання міжоператорського бізнесу. II. ПРИБУТКОВІСТЬ Прибутковість. Показник EBITDA в 2011 році виріс на 5% до 6,953 млрд. грн. в порівнянні з 2010 роком. При цьому за рахунок пропорційного зростання операційних витрат маржа EBITDA загалом за рік залишилася на тому ж рівні – 53,2%. Операційні витрати. У 2011 році операційні витрати зросли на 5% порівняно з 2010 роком, що пов’язано із зовнішніми факторами, а саме: – підвищення рівня ставки плати за користування частотами; – збільшення орендної плати та витрат на електрику, викликане інфляційними процесами.