Історія компанії розпочинається зі створення у 1998 р. АТЗТ «Миронівський хлібопродукт» з ініціативи Голови Правління «Миронівського хлібопродукту» пана Юрія Косюка. У 1998 АТЗТ «Миронівський хлібопродукт» отримало контрольний пакет акцій у ВАТ «Миронівський завод з виготовлення круп і комбікормів» («ЗВКК»). Створений в результаті приватизації заводу з виробництва круп, ЗВКК став першим важливим виробничим членом групи «Миронівського хлібопродукту», зробивши компанію одним із провідних вітчизняних зерноторгових підприємств в Україні у 1999—2000 роках.
З моменту заснування компанії одним із основних напрямків її роботи було виробництво м’яса птиці, розпочате на виробничих потужностях ДП «Перемога Нова».
2000 рік був переломним для українського птахівництва. Вперше після дев’ятирічного періоду спаду статистика показала зріст обсягів виробництва курячого м’яса. В 2001 році «Миронівський хлібопродукт» припиняє свою діяльність як зернотрейдер і зосереджується на виробництві м’яса птиці з поступовою інтеграцією всього виробничого процесу в межах компанії.
У 1999–2001 роках сфера діяльності «Миронівського хлібопродукту» була значно розширена в результаті придбання і створення українських компаній, що функціонують у різних сегментах комерційного виробництва м’яса птиці. Протягом цього періоду до групи компаній «Миронівський хлібопродукт» приєдналися птахофабрики ЗАТ «Дружба Народів Нова» та ЗАТ «Оріль-Лідер».
Для створення повного інтеграційного комплексу до «Миронівського хлібопродукту» приєдналися виробничі потужності двох племінних птахофабрик (ТОВ «Старинська птахофабрика» та ТОВ «Шахтарська Нова»).
Завдяки інвестиціям та реконструкції «Миронівський хлібопродукт» відновив, модернізував та ввів в експлуатацію виробничі потужності багатьох своїх компаній. З 2001 року всі птахофабрики «Миронівського хлібопродукту» оснащувались сучасним обладнанням, впроваджувалась єдина технологія вирощування птиці, до готових продуктів застосовувалися єдині стандарти якості. На початку 2002 р. «Миронівський хлібопродукт» почав впроваджувати на всіх своїх птахофабриках інвестиційний проект із розширення існуючих потужностей, спрямований на подвоєння обсягів випуску готової продукції.
У грудні 2001 року «Миронівський хлібопродукт» створив торгову марку «Наша Ряба» для продажу свіжої курятини, яка з’явилися на ринку вже в лютому 2002 р. Через рік компанія впровадила франчайзигову програму для ТМ «Наша Ряба». До кінця 2003 р. було відкрито близько 900 фірмових торгових точок «Миронівського хлібопродукту» у всіх регіонах України виключно для продажу свіжої курятини під ТМ «Наша Ряба».
У грудні 2003 року «Миронівський хлібопродукт» отримав від МФК кредит на суму близько 30 мільйонів доларів США для розширення і модернізації своїх виробничих потужностей. У травні було укладено другий кредитний договір на суму близько 60 мільйонів. Грошові кошти, отримані в 2006 році, було спрямовано на фінансування інвестиційних проектів зі збільшення виробничих потужностей птахівництва на нових об’єктах.
2003 рік став важливою віхою в історії компанії, адже створені виробничі потужності дозволили структурувати її підприємства в інтегрований комплекс із замкненим циклом м’ясного виробництва, що уможливило максимальний контроль за якістю продукції та її собівартістю.
Зокрема, «Миронівський хлібопродукт» безперервно збільшував свою економічну самостійність завдяки власному виробництву комбікормів. Через те, що комбікорми мають суттєву частку в собівартості продукції, компанія намагалася постійно зменшувати вартість їхнього виробництва. Важливим етапом у цьому напрямку став 2004 рік, коли «Миронівський хлібопродукт» розпочав експлуатацію заводу з переробки соняшникового насіння, що знаходився у власності ЗВКК. Будівництво цього заводу мало за мету отримати власний протеїн рослинного походження, що в значній кількості міститься в соняшниковій макусі. Це дозволило позбутися залежності від імпортованої продукції, а також зменшити собівартість комбікорму.
В грудні 2004 року до «Миронівського хлібопродукту» приєднався ТОВ «Таврійський комбікормовий завод» з потужністю виробництва 220 тис. тонн комбікормів на рік. У 2005 році «Миронівський хлібопродукт» створив і почав модернізацію виробничих потужностей ТОВ «Зернопродукт», що спеціалізується на вирощуванні кукурудзи, пшениці, ячменю та соняшників, придбав ТОВ «Катеринопільский елеватор» — потужності для зберігання зерна. На цьому підприємстві вже розпочалося будівництво комбікормового заводу.
В останні роки «Миронівський хлібопродукт» запустив декілька нових підприємницьких ініціатив, спрямованих на диверсифікацію своєї діяльності. Зокрема, компанія відкрила ЗАТ «Птахофабрика «Снятинська Нова»», яке спеціалізується на вирощуванні гусячої печінки та гусячого м’яса, а також ТОВ «Агрофірма «Київська»», яке спеціалізується на вирощуванні картоплі, пшениці, жита та кукурудзи та на розведенні чистопородної племінної великої рогатої худоби. В 2003 році було відкрито СГ ТОВ «Дружба народів» — комплексний проект із виробництва яловичини преміум-сегменту, а також свинини та ковбасних виробів. Як наслідок, у 2004 році на український ринок були виведені нові торгові марки: ТМ «Сертифікований Ангус» (делікатесна яловичина) та ТМ «Фуа Гра» (гусяче м’ясо та печінка). Крім того, у 2006 році «Миронівський хлібопродукт» придбав ТОВ «Дружба народів Фрукти» і почав займатися вирощуванням та продажем фруктів.
У січні 2006 року на території ЗВКК завершилося будівництво «Миронівського напівфабрикатного заводу» — найбільшого сучасного вітчизняного підприємства з виробництва м’ясних напівфабрикатів, що реалізуються з січня 2006 року під ТМ «Легко».
Бренди
Для життя потрібна енергія. Енергія, що дає людині працювати, жити та насолоджуватися навколишнім світом. Щоб наповнити життя цією енергією, компанія «Миронівський хлібопродукт» працює для своїх споживачів та створює продукти найвищої якості. На сьогодні компанія випускає свою продукцію під такими торговими марками: ТМ «Наша Ряба» та ТМ «Наша Ряба Апетитна» (під якими продається охолоджена курятина), ТМ «Фуа Гра» (делікатесна гусяча печінка), ТМ «Сертифікований Ангус» (делікатесна яловичина породи абердино-ангусів), ТМ «Легко» (натуральні м’ясні напівфабрикати).
Дистрибуція продукції «Миронівського хлібопродукту» орієнтована на прямі продажі. Її основа — це прямі дистриб’юторські центри (філіали), розташовані в Києві, Одесі, Донецьку, Харкові, Дніпропетровську, Черкасах та Криму. Представники філіалів на спеціалізованих вантажівках особисто здійснюють доставку продукції в кожну роздрібну точку. Такий підхід зумовлений бажанням компанії контролювати не лише власний процес виробництва, але й увесь подальший ланцюг, починаючи від доставки продукції в торгові точки закінчуючи рівнем обслуговування споживачів.
У політиці продажів використовуються 2 основні канали збуту: мережа фірмових торгових точок, що працюють на умовах фрайчайзингу, та супермаркети. На сьогоднішній день через канали фірмових торгових точок реалізується близько 68% продукції, через супермаркети та магазини — близько 25% продукції. Крім того, «Миронівський хлібопродукт» є постачальником для різних підприємств харчової галузі, зокрема готелів, ресторанів та кафе. Цей канал збуту становить близько 5% від загального об’єму реалізованої продукції, серед яких близько 70% від загального обсягу виробленої яловичини ТМ «Сертифікований Ангус» та 50% гусячої печінки ТМ «Фуа Гра». Решта продукції, обсяг якої не перевищує 2%, реалізується через переробників, оптовиків тощо.
Окрім згаданих брендів, компанія «Миронівський хлібопродукт» виробляє та реалізує ковбасні вироби, фрукти, соняшникову олію та картоплю.