Український авторинок підбив підсумки 2013 року. Уперше в історії незалежної України ЗАЗ став найбільш продаваною маркою автомобілів, потіснивши південнокорейський Hyundai, російський ВАЗ і китайський Geely. Про це повідомляє AUTO-Consulting (http://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=29482). «Головна позиційна зміна на ринку – це лідерство ЗАЗ, якому вдалося посунути з п’єдесталу Hyundai», – зазначає інформаційно-аналітична група. За підсумками року ЗАЗ реалізував понад 18 тисяч легкових автомобілів і покращив свої показники на 3,5%. А ось для Hyundai минулий рік – суцільний «мінус». Корейські авто не лише знизили продажі на 19,5%, а й втратили лідерство на українському ринку, а до кінця року і геть скотилися до 7-го місця. Очевидно, що корейському бренду тепер буде дуже непросто повернути собі колишні обсяги й охоплення на ринку. Однозначно, 2013 рік увійде в історію українського авторинку як «чорний рік» для АвтоВАЗу. Збут російських автомобілів скоротився на рекордні 52%, а за підсумками року Lada фінішувала за межами ТОП-10. Всього ж свій вибір на російських Lada зробили за рік 4% покупців, а наприкінці року то й зовсім близько 2%. Усі ці дії стали наслідками спецмит і утильзбору, які найсильніше вдарили саме по російських авто. Зате 2013 рік пройшов дуже успішно для китайських Geely. За даними AUTO-Consulting, ці автомобілі не лише збільшили обсяги на 32,5%, а й змогли піднятися на провідні позиції. Досить успішно пройшла кризовий рік і Toyota. Позиції бренду не лише не знизилися, а навпаки зросли. Ба більше, вперше в історії Toyota вдалося побувати в ролі лідера українського авторинку, завдяки партії гібридних Prius для МВС. А ось Kia цим похвалитися не може. Як і Hyundai, цей бренд дуже зачепили законодавчі нововведення і рівень спаду сягнув 19,5% (стільки ж, як у Hyundai). Не дорахувався 17,5% минулих обсягів і Volkswagen. Дещо менше (-11%), але теж втратила Skoda, навіть попри можливість нівелювати високі бар’єри завдяки українському складанню. Справлявся з кризою і Nissan (-5,5%), але на відміну від Toyota йому не вдалося підтримати свій збут великими держконтрактами. Досить успішно пройшов рік і для таких брендів, як Peugeot (+37%), Богдан (+84%), Citroen (+25%), Mazda (+66%), SsangYong (+17%). Але ось де не надто відчули кризу, то це в преміальному сегменті. Тут 2013 року панували свої тенденції і закони. Так, Mercedes-Benz зміг реалізувати на 24% більше авто завдяки яскравим і вдалим прем’єрам. Land Rover збільшив збут на 32%, Maserati додала 62%. Стабільно продавалися Ferrari і Lamborghini. В цілому, авторинок України 2013 року просів на 7,5%: було продано 201 тисячу 566 автомобілів, тоді як 2012 року цей показник становив майже 218 тисяч. ———————————— This document has been copied from FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/en/article/17784.html). All rights reserved by author of the material. In case of re-publication, the link to the source of the material is strongly required! Document date: January 11, 2014