У минулому році виробництво взуття в Україні збільшилося на 5,2%. Покупці віддають перевагу місцевим фабрикам, а торговельні мережі нарощують частку українського взуття в асортименті магазинів. Українські виробники взуття «зловили хвилю». Як пише портал LIGA.net, (http://biz.liga.net/all/fmcg/article/made-in-ukraine-kak-ukrainskaya-obuv-potesnila-kitayskuyu) локальна продукція завойовує популярність в торгових мережах завдяки нижчій ціні в порівнянні з китайською, зручності доставки, мінімізації валютних ризиків і відсутності контакту з митницею. Сірий імпорт Українські виробники отримали шанс наростити продажі після 2014 року в результаті девальвації гривні. «Після підвищення цін в магазинах, в тому числі і взуттєвих, практично нікого не було. Рітейлери змушені були переглянути свій асортимент, з тих пір ціни на продукцію знизилися приблизно на 30%», – розповідає директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова. Одним із способів привернути покупця стала переорієнтація на продаж взуття українського виробництва. У минулому році українські виробники взуття випустили 24,5 млн пар, що на 5,2% більше в порівнянні з попереднім роком, розповіла LIGA.net (http://www.liga.net/) президент асоціації Укрлегпром Тетяна Ізовіт. За цей же період, за її інформацією, імпорт скоротився на 1,9% – до 48,8 млн пар. Раніше ціновий фактор грав на користь іноземної продукції. Середня вартість імпортованої пари взуття, за даними митної статистики, – $4,21, а шкіряного взуття – $16,8. Вартість продукції з Китаю, звідки в 2017 році завезли 90,9% від загального обсягу взуття, ще нижче – $2,71 і 7,94 за пару відповідно. «Це занижені ціни, – розповідає Ізовіт. – І на взуттєвому ринку, і в інших сегментах легкої промисловості багато контрабанди та сірої продукції». За її словами, кілька років тому асоціація Укрлегпром провела дослідження і порівняла середні ціни на імпорт сировини і готової продукції. Результат здивував. «У 2015 році середня ціна сировини склала $3,93, а виробів – $2,84 за кг. У 2016 році їх завозили по $5,11 і 4,64 за кг відповідно, – говорить Ізовіт. – Але так не буває». Роздріб виграв За останні кілька років українська продукція знайшла своє місце на полицях торгових мереж і великих торгових центрів. Взуття українських брендів, наприклад, є в мережі Intertop, розповідає її маркетинг-директор Валерія Толочина. Переговори з українськими фабриками ведуть ще кілька рітейлерів. В Україні відкриваються спеціалізовані мережі. «Робота з українськими виробниками дає нам переваги: ​​відсутність валютних ризиків, можливість швидкого дозамовлення товарів, – розповідає Толочина. – У наступному році ми плануємо збільшити частку продукції українських фабрик в два рази». Вироблене в Україні якісне взуття коштує приблизно на 10% дешевше в порівнянні з китайськими аналогами, каже директор взуттєвої фабрики Берегиня Ніна Басс. Попит в Україні виявився до речі. «Приблизно 47% від загальної кількості нашої продукції ми поставляли на ринки Росії, Білорусі, – пояснює Басс. – Але зараз вони закриті, ми намагаємося компенсувати їх за рахунок ЄС». В Україні фабрика відкрила дев’ять своїх магазинів – шість в Чернігові, два в Києві та один у Прилуках. Власні магазини відкриває і запорізька взуттєва фабрика Mida. Українські бізнесмени розвивають мережі Prego і Vitto Rossi. Це найбільші рітейлери, які займаються продажем української взуття. Частка українських фабрик в загальному обсязі споживання, за оцінками Укрлегпрому, в 2017 році зайняла близько 20%. Роком раніше – 18,9%. Що далі? За даними опитування НБУ, 67,7% представників бізнесу в найближчі 12 місяців очікують зниження курсу національної валюти до 29,53 грн за долар. Девальвація може принести взуттьовикам додаткові замовлення, прогнозують співрозмовники LIGA.net. ———————————— This document has been copied from FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/en/article/29641.html). All rights reserved by author of the material. In case of re-publication, the link to the source of the material is strongly required! Document date: April 18, 2018