Кондитерський гігант Mars разом з відомим інвестором Ворреном Баффетом має намір за 23 млрд доларів купити компанію Wrigley’s, виробника жувальної гумки. Група Mars запропонувала утримувачам цінних паперів Wrigley’s по 80 доларів за акцію, повідомляє Бі-Бі-Сі (http://news.bbc.co.uk/hi/russian/business/newsid_7371000/7371542.stm). Операція, якщо вона відбудеться (при тому що процес може зайняти до року), стане найбільшою на ринку харчових продуктів за останні роки і однією з наймасштабніших у світовому корпоративному бізнесі в цілому. При такому розвитку подій Баффет, який вважається найбагатшою людиною на планеті, стане міноритарним акціонером Wrigley’s: його компанії Berkshire Hathaway перейде пакет вартістю в 2,1 млрд доларів. «Я вже довгі роки вважаю себе великим поклонником бізнес-моделі Wrigley’s, і я обожнюю їхні продукти», — заявив мільярдер. Пропозиція, з якою виступили він і група Mars, на 5 млрд доларів перевищує нинішню ринкову вартість виробника жувальної гумки. Фірма Mars, відома споживачеві, зокрема, шоколадними батончиками «Марс» і «Снікерс» і цукерками «M&М», існує вже більше 70 років, причому починала вона свою діяльність не в американському Чикаго, де зараз знаходиться її штаб-квартира, а в англійському місті Слау на захід від Лондона. Там же, у Слау, досі розташований британський офіс корпорації. Wrigley’s з моменту свого створення в 1891 році залишалася сімейним бізнесом, і її нинішній голова — спадкоємець засновників Біл Ріглі — залишиться головою ради директорів компанії навіть у разі завершення операції з Mars. Ідею виробництва жувальної гумки компанія свого часу запозичила в американських індійців, які для власного задоволення жували соснову смолу. Жуйку Wrigley’s почала проводити більше століття назад. Але тоді населенню її просто роздавали — як безкоштовне навантаження до кожної банки з розпушувачем для тесту, який в той час був основним продуктом компанії. Незважаючи на конкуренцію, що постійно росте, з боку, зокрема, Cadbury Schweppes, фірма Wrigley’s зберігає домінуючі позиції на світовому ринку жувальної гумки. У 2007 році її прибуток перевищив 930 млн доларів при обороті в 5,4 млрд. Крім головної марки фірми, жувальної гумки «Ріглі», серед найбільших брендів, якими володіє ця компанія сьогодні, — «Спермінт гам» і «Орбіт». В разі злиття загальний оборот Wrigley’s і Mars перевищить 27 млрд доларів на рік. На компанію працюватимуть близько 64 тисяч людей у різних країнах світу. При цьому у відповідальність Wrigley’s перейдуть деякі бренди, що належать Mars, такі як глобальна мережа кав’ярень Starbucks і цукерки Skittles. Тим часом, крім власне кондитерських виробів, Mars випускає і інші продукти, наприклад, продукти швидкого приготування і соуси під маркою Uncle Ben’s, а також котяче харчування Whiskas. Питання про поглинання виноситься на обговорення акціонерів Wrigley's: рада директорів компанії вже схвалила ці плани. «Це чудова операція за прекрасною ціною, — заявив із цього приводу Біл Ріглі. — Ми вважаємо, що це історична можливість зберегти те особливе, що є у Wrigley в сенсі вартості і культури, і при цьому продовжувати рости, і розвиватися, і інвестувати в наші бренди». Представники Mars, у свою чергу, підкреслюють: в результаті злиття з’явиться не просто найбільший гравець цього ринку в світі, але ще і найкращий. «У нас схожі погляди на те, як треба вести справи», — зазначив президент Mars Пол Майклс. ———————————— This document has been copied from FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/en/article/350.html). All rights reserved by author of the material. In case of re-publication, the link to the source of the material is strongly required! Document date: April 29, 2008