Сьогодні, 31 травня, відзначається «Всесвітній день без тютюну». Всесвітня організація охорони здоров’я (ВОЗ) з такої нагоди закликала повністю заборонити рекламу тютюнової продукції та пропаганду тютюнопаління, повідомляє РИА «Новости» (http://www.rian.ru/society/20080531/108939221.html). У заяві, опублікованій ВОЗ напередодні цього дня, сказано, що витончені рекламні та маркетингові технології за допомогою кіноіндустрії, Інтернету, різних розважальних і спортивних заходів «заманюють молодих людей у пута тютюнопаління». У Росії, приміром, на вимогу ООН, протягом п’яти років повинна бути заборонена реклама тютюнової продукції, а її виробники зобов’язані наносити написи про шкоду їхньої продукції у відповідностями до певних стандартів. У червні на пачки сигерет будуть наноситися застрашливі написи по обидва боки сигаретної пачки. На лицьовій стороні буде розташовуватися основний напис «Паління вбиває», масштабом не менш 30%, а на звороті будуть утримуватися додаткові попереджувальні написи в розмірі не менш 40% площі. Також в оформленні написів буде використовуватися чорна жалобна рамка. Подібні вимоги вже введено в Україні, однак російська влада просуває також проект, відповідно до якого на пачках сигерет будуть розміщатися застрашливі картинки, фотографії або піктограми для більшої наочності шкоди, що її наносить організму паління: газета «Московський комсомолець» повідомляла про зображення поїдених раком легенів, виразок, і бирок на трупах. Однак, мабуть, найбільш моторошні заходи було вжито владою Бразилії. Як зазначає «Газета по-українськи» (http://www.gpu.ua/index.php?&id=230074), міністерство охорони здоров’я цієї країни відомо в усьому світі завдяки своїм приголомшуючим анти-тютюновим кампаніям. Але їхні останні попередження, надруковані на пачках сигарет, шокували навіть найбільш стійких споживачів тютюну. 27 травня міністерство охорони здоров’я Бразилії почало нову серію твердої соціальної антиреклами, показавши 10 зображень, які ілюструють ризики для здоров’я курців. Мабуть, найбільш жорстокі — це мертва дитина, закопчена тютюновим димом, що валяється в сигаретних недопалках, а також фото молодої гарної жінки, шкіра якої крізь пачку сигарет здається старечо зморшкуватою та поїденою виразками. Ці та інші зображення були розроблені за результатами опитування молодих людей у віці від 18 до 24 років. Саме вони повинні викликати в цільової аудиторії найбільшу відразу. Тим часом напередодні Всесвітнього дня боротьби з палінням у Ріо-де-Жанейро пройшла антитютюнова акція — в якості наочної агітації використовували ляльку-курця з паперовими легенями, передає РИА «Новости». Влада міста розмістила на вулицях стенди, де всі бажаючі могли особисто переконатися у згубності шкідливої звички. В якості «моделі» виступала лялька-курець. В її тілі, зробленому з прозорого пластику, розміщалися «легені» з паперового фільтра. Ляльці вставляли в рот справжню сигарету, і можна було побачити, як тютюновий дим залишає на папері коричний наліт. Крім того, у рамках антитютюнової акції будь-який курець міг безкоштовно виміряти рівень моноксида вуглецю у видихуваному повітрі, і зрівняти його з аналогічними показниками людей, що не курять. З 31 травня в Ріо-де-Жанейро набуває чинності заборона на паління в закритих приміщеннях. Ця міра поширюється як на держустанови, так і на приватні підприємства — ресторани та кав’ярні, що не мають спеціально обладнаних відкритих терас. ———————————— This document has been copied from FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/en/article/404.html). All rights reserved by author of the material. In case of re-publication, the link to the source of the material is strongly required! Document date: May 31, 2008