До кінця 2009 року в Україні з’явиться ще один європейський лоукостер. Другою «низькобюджетною ластівкою» в українському небі стане німецька авіакомпанія Germanwings — дочірнє підприємство найбільшого перевізника Lufthansa. Прес-секретар компанії Germanwings Андреас Енгель розповів, що авіаперевізник завершує переговори з українською авіаційною владою, пише газета «Дело». «Ми дуже зацікавлені в українському ринку, але поки вирішуємо деякі бюрократичні питання», — розповідає Енгель. Якщо «захоплення» ринку виявиться успішним, Germanwings стане першим лоукост-оператором, який працює на міжнародних маршрутах. Дочірня компанія міжнародного авіаперевізника Lufthansa планує відкрити дешеві рейси з України до Німеччини. Якщо плани німців реалізуються, літаки з написом Germanwings регулярно літатимуть між Києвом і Берліном, а вже з Берліна українці зможуть вилетіти більш ніж в 50 міст Європи. Крім того, німці сподіваються з часом привернути увагу українців і до Кельну — одного з найпопулярніших хабів (транзитних аеропортів). Звідси Germanwings літає по 60 напрямам. Вартість перельоту Київ — Берлін поки уточнюється, але орієнтовно вона складе не менше 50-60 євро. Разом з тим європейці пояснюють, що вартість квитка не завжди залежить від них. Наприклад, російська влада зажадала від авіакомпанії, щоб вартість перельоту з Москви не опускалася нижче 100 доларів за квиток в один кінець. Так чиновники намагаються захистити власних авіаперевізників і не допустити демпінгових цін. Лоукостеру не залишалося нічого іншого, як погодитися з цими вимогами. Експерти вельми скептично оцінюють амбітні плани німецького авіаперевізника. «Україна не є членом «відкритого неба», і для організації міжнародних маршрутів потрібно міняти багато двосторонніх договорів. А українська влада може на це не піти», — розповідає директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава. Експерт наводить характерний приклад: «Додаткову частоту і дозвіл на нічну стоянку для рейса Київ — Франкфурт компанія Lufthansa вибивала декілька років». Проте чиновник в Державіаслужбі на правах анонімності повідомив видання, що прихід Germanwings лобіюється на найвищому рівні. Попри це, вітчизняні авіакомпанії відмовляються визнавати в німцях гідних суперників. «Берлін і Кельн — не наші напрями», — говорить прес-секретар компанії «АероСвіт» Сергій Куций. «Міжнародні авіалінії України», рейси, що закріпили за собою, в німецькі міста, теж не бачать приводу для неспокою. «Будь-який лоукостер не є для нас конкурентом, оскільки у нас абсолютно інша філософія бізнесу», — говорить прес-секретар компанії Євгенія Сацька. Втім, на українське небо претендують не тільки німці, але і інші європейські авіакомпанії. За словами прес-секретаря міністерства транспорту Вікторії Яковлєвої, прихід нових бюджетних авіаліній обговорювався на міжнародному транспортному форумі в Лейпцігу (Німеччина). За словами Яковлєвої, міністерство веде переговори з арабськими бюджетними компаніями. Саме наявність охочих возити українців дешевше стало причиною того, що найбільший український авіаперевізник «АероСвіт» почне продаж квитків на внутрішні рейси за низькими цінами. За словами прес-секретаря компанії «АероСвіт» Сергія Куцего, керівництво знизило тарифи на польоти до Сімферополя, Львова і Одеси на період з середини липня до середини вересня. Вітчизняні авіакомпанії твердо мають намір відстояти свій простір і не віддати свою частку ринку «бюджетникам». Але, на відміну від «АероСвіту», іншим українським перевізникам доводиться боротися з конкурентом спільно. Так, з середини літа «Дніпроавіа» і «Міжнародні авіалінії України» («МАУ») розширять географію внутрішніх перевезень, одночасно знизивши тарифи на авіаквитки. |