“Favorites of Success” logo Що робити з монополізацією ринку авіаперевезень?
© FAVOR.com.ua
 
Що робити з монополізацією ринку авіаперевезень?
  
Що робити з монополізацією ринку авіаперевезень?Відбулася прес-конференція, що присвячена проблемі демонополізації авіаційного ринку України. В ході прес-конференції члени Асоціації підприємств авіаційної галузі України звернулися з проханням створити Слідчу комісію Верховної Ради для розслідування ситуації, що склалася в авіаційній галузі у результаті монополізації її компанією «МАУ».
«Українська влада втратила контроль над національним авіаційним ринком», – констатував – народний депутат України, член комітету ВРУ з питань запобігання та протидії корупції Юрій Дерев’янко. Він нагадав умови, за яких відбувалась приватизація державної авіакомпанії «МАУ». У 2010 році Фондом держмайна, за пособництва Бориса Колєснікова, було прийняте рішення щодо продажу державного пакету акцій (61,58 %) авіакомпанії «МАУ» за 280 млн грн. При проведенні відкритих торгів, ФДМУ міг отримати значно більшу суму – близько 520 млн. грн. «Необхідно підняти питання законності приватизації «МАУ», – зазначив Ю.Дерев’янко, – адже ми маємо досвід двох продажів Криворіжсталі».
«Аеропорт Бориспіль захоплений авіакомпанією «МАУ», – зазначив Президент національної авіакомпанії UM Air Родріг Мерхеж, та навів приклади того, що «МАУ» платить на $19 менше за одного пасажира ніж його компанія, а квитки, наприклад у напрямку Анталії, у компанії Коломойського ще й дорожчі.
Юрій Дерев’янко також розповів про ситуацію навколо оренди ангару аеропорту Бориспіль, у результаті якого цей підрозділ державного підприємства опинився під контролем «МАУ». При чому, зразу після того, як «МАУ» «заволоділа» ангаром були підняті ціни для інших авіакомпаній. За 12-годинний цикл оренди – підвищення склало 100 % – до 10 000 грн.; за 24-годинний цикл – на 60 % – до 18 240 грн.
«Контроль над ангаром дає можливість прямого тиску на конкурентів, – сказав Родріг Мерхеж, – Якщо компанія отримує відмову від «МАУ» на оренду ангару, то вона не зможе отримати сертифікат експлуатанта, їй заборонять літати. Тому національні конкуренти «МАУ» полишають «Бориспіль» та перебазовуються у Жуляни. Попри монопольну позицію компанії Коломойського, національні перевізники – члени Асоціації підприємств авіаційної галузі України – нарощують свою присутність на українському ринку, створюючи для пасажирів можливість вибору. «У цьому році прогнозую, що на членів Асоціації припаде до 25% пасажиропотоку», – зазначив Родріг Мерхеж.
Голова Асоціації підприємств авіаційної галузі України Микола Марченко детально проаналізував порушення міжнародних правил з боку нинішнього керівництва аеропорту «Бориспіль», що призводить до неприйнятних конкурентних умов. При чому, таке ставлення розповсюджується і на міжнародні кампанії, наприклад, Jordan Aviation, Air France. «Тому Україна не отримала і найближчим часом не отримає доступу до «вільного неба», – зазначив Микола Марченко.
Ще один приклад тотальної корупції, у тому числі щодо цеху бортового харчування, навів керівник компанії «До енд Ко» Валерій Горбатюк. Всесвітньо відома компанія з мільярдними оборотами по забезпеченню харчування на борту, яка має представництва у сотні аеропортів світу починаючи з Нью-Йорка, Лондона, Мюнхена, «До енд Ко» навіть не була допущена до конкурсу у «Борисполі».
Народний депутат Юрій Дерев’янко нагадав, що стратегічне державне підприємство вже два роки не має генерального директора, а його місце займає виконувач обов’язків. Пройшло вже більше півроку з моменту проведення конкурсу на заміщення посади. Більше двадцяти п’яти депутатів Верховної Ради звернулися листом до Прем’єр-міністра України щодо законного вирішення цього питання. «Реакція на нього буде перевіркою новому уряду», – зазначив Юрій Дерев’янко.
https://favor.com.ua/en/blogs/27059.html