Голова Держгеонадр Роман Опімах рейдерським чином ухиляється від поновлення на посаді головного юриста відомства
  
Author:
В контексті вступу України до ЄС ключове значення має реформування основних державних інституцій, судової влади та правоохоронних органів.
Закон має діяти, а статус професії юриста з метою захисту інтересів Держави та приватних інвестицій повинні бути підняті на найвищий рівень.
Працювати в державному апараті мають досвідчені рівновіддалені чиновники-апаратчики, які розуміються на державній службі та вміють приймати зважені управлінські рішення.
Із цим не погоджується Голова Державної служби геології та надр України Роман Опімах та його перший заступник Володимир Бучко. Також категорично проти цього екс-Голова Держгеонадр Олег Кирилюк, звільнений з Держгеонадр за корупцію та його оточення.
Відомо, що Роман Опімах тривалий час ухиляється від виконання рішення суду про поновлення на посаді головного юриста відомства Крістіни Браіловської, яка була його головним суперником під час конкурсного відбору на посаду Голови Держгеонадр, та завжди відстоювала державні інтереси.
Роман Опімах під впливом та за вмовлянням команди екс-Голови Держгеонадр Олега Кирилюка, директора Департаменту державного геологічного контролю Вадима Гончаренко, директора ДГП «Укргеофізика» Анатолія Бегаля пішов на злочин та 2,5 роки не виконує рішення суду, вдаючись до грубого порушення закону та рейдерських схем.
Браіловську, яка наполягає на дотриманні своїх прав та повазі до себе, дає відсіч та за себе заступається, в цій ситуації зрозуміти можна, оскільки поведінка опонентів є повністю неадекватною.
Цілком зрозуміло, що опоненти перебувають в деструктивному стані та займаються щодо неї питаннями особистої помсти, втягуючи в це сторонніх людей.
Максимальний опір для її повернення на посаду чинить команда екс-Голови Держгеонадр Олега Кирилюка, звільненого з Держгеонадр за корупцію, з яким у Романа Опімаха є домовленість щодо її недопуску на посаду з метою збереження «надбань» попередньої команди, оскільки її звільнення відбулось у зв’язку з тим, що вона блокувала його корупційні ініціативи, спрямовані на особисте збагачення.
Також проти її повернення на посаду виступають «наглядач» Кирилюка Олег Попов, брати Горові, народний депутат України Ігор Абрамович, ставлєннік Олега Попова Володимир Бучко (мав налагоджену схему відкатів в Мінекології разом з Олегом Поповим, за що був позбавлений там посади), якому пообіцяли місце Опімаха у разі його звільнення та інша наближена до проросійської вертикалі публіка.
Нерівно дихають до цього питання також бізнесмени Геннадій Буткевич та Олександр Настенко, Дмитро Кащук, які чітко усвідомлюють, що їх питання та специфіка оформлення документів навряд чи сумісні з професійним складом юридичної служби Держгеонадр.
Втім, не такому як Олег Кирилюк їй надавати характеристики, а судячи з його біографії це остання людина, в якої варто запитувати думку щодо кадрів, оскільки перевагу він надавав незаконослухняним, непрофесійним та безграмотним.
Період роботи Кирилюка характеризується зупинкою роботи служби по всім напрямкам та мародерством. Геологічні бази вночі різались на метал. Зростала заборгованість по виплаті заробітної плати на підприємствах, мала місце сумнівна видача дозволів на нафтогазоносні надра, рейдерські захоплення гранітних родовищ.
Не був перебірливий Олег Кирилюк також в питаннях забезпечення національної безпеки.
Так, разом з директором Департаменту Державного геологічного контролю Вадимом Гончаренко замість анулювання спеціального дозволу на користування надрами, виданого ТОВ «Глухівський кар’єр кварцитів» на Баницькому родовищі кварцитів, яку ЗМІ пов’язують з О. Дерипаскою, вони продовжили строки виконання програми робіт. Як потім стало відомо зі ЗМІ, з алюмінію та його сплавів, виробленого цими заводами, роблять літаки, броню для танків та артилерії, двигуни, кораблі, частини ракет, стрілецьку зброю.
У відсутності порушень мав пересвідчитись Департамент державного геологічного контролю. Управлінням Держпраці у Сумській області було проведено перевірку ТОВ та виявлено 122 порушення, пов’язані із раціональністю вилучення і використання запасів корисних копалин. Підприємством не забезпечувалось повне і комплексне геологічне вивчення надр. Також було виявлено низку порушень правил охорони праці (https://oppb.com.ua/news/u-gluhivskomu-karyeri-kvarcytiv-vyyavleno-bilshe-sta-porushen-z-ohorony-praci).
Яким чином Гончаренко вдалося переконати Комісію у відсутності порушень невідомо.
Для забезпечення недоторканності «сплячих дозволів» та ліцензій на сумнівно виданих нафтогазоносних родовищах Роман Опімах зберіг на посаді Вадима Гончаренка, який під час роботи команди Кирилюка очолював Комісію з питань надрокористування, формував та затверджував порядок денний та лобіював прийняття всіх сумнівних рішень.
Також невідомо для чого збережений на посаді директор ДГП «Укргеофізика» Анатолій Бегаль, який за наявною інформацією у Кирилюка відповідав за оформлення нафтогазоносних ділянок надр на підставні компанії.
Щоб не виконати рішення суду про поновлення Роман Опімах та його підтримка утворили в межах країни корупційне замкнене коло, яке унеможливлює його виконання.
За наявною інформацією, юридичне супроводження цього «флешмобу» доручено юристу Лілія Олексієнко, яка має досить посереднє відношення до юриспруденції, утворює всім проблеми, підставляючи всіх навколо та провокуючи постійні скандали, схиляючи людей до винесення незаконних рішень.
Дії пов’язаних із цим «флешмобом» осіб повністю перекреслюють принцип верховенства права, закладений в Конституції, без якого держава не може існувати.
Не дивлячись на те, що рішення суду підлягає негайному виконанню, Роман Опімах наказ про поновлення не підписує.
Відбувається це по схемі рейдерського захоплення, коли повністю вимикається правове поле, видаються топорні папірці, які по колу доводиться оскаржувати. При цьому слідство ГБР та Офіс Генерального прокурора, замість того, аби заступатись за потерпілу та займати об’єктивну законну позицію, відправляє всі клопотання без належного реагування, пересилає справу від однієї інстанції до іншої.
Станом на даний час Роман Опімах вже давно задокументований на підозру у вчиненні злочину, яку йому безпідставно не вручають.
Місце чиновниці незаконно займає людина з команди екс-Міністра енергетики часів В. Януковича Едуарда Ставицького – скандальний юрист Сергій Губа, звільнений з Міністерства екології за систематичні скарги щодо хабарництва. Ця людина по факту 2, 5 роки незаконно отримує чужу бюджетну заробітну плату, завдаючи збитків Браіловській та Державному бюджету України.
Достеменно відомо, що з початком війни він за сумнівних обставин виїхав за кордон, де відсижувався в дорогому готелі. А за період зайняття не своєї посади побудував великий будинок в с. Нові Петрівці.
Також його політично підтримує Голова НАК «Надра Україн» Тарас Кузьмич, який є наближеним до екс-Міністра та олігарха Миколи Злочевського.
Для того, щоб не виконати рішення суду Роман Опімах та Сергій Губа вдалися до кадрових маніпуляцій та службових підроблень.
Наказом Держгеонадр від 17.03.2020 № 86-к її було поновлено на неіснуючій посаді начальника Юридичного управління, яка не введена до штатного розпису.
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.10.2020 № 640/18993/19 цей наказ не був визнаний виконанням рішення суду. Суд чітко констатував бездіяльність Держгеонадр в частині непоновлення чиновниці на посаді, оскільки посада не введена до штатного розпису.
Державний виконавець висунув дві вимоги та два штрафи, де чітко встановив порядок та спосіб виконання рішення суду – або шляхом введення скороченої посади до штатного розпису або шляхом поновлення на рівнозначній посаді.
Після цього Роман Опімах та команда Олега Кирилюка почала носитись за кожним папірцем , вводити в оману та добиватись винесення неправомірних рішень, які не мають нічого спільного ані з правом, ані з законом.
Так, державний виконавець Савка Л.О., не дивлячись на попередні рішення державних виконавців, почала вимагати від чиновниці з’явитись до служби та ознайомитись з наказом про поновлення на неіснуючій посаді, та більше того, надати трудову книгу для внесення цього фейкового запису.
Міністр юстиції Денис Малюська та заступник Міністра Андрій Гайченко на скарги не відреагували. До відповідальності виконавця, який має забезпечувати його виконання, а не перешкоджати його виконанню, не притягнули.
Рішенням ОАС м. Києва від 10.09.2021 у справі № 640/22177/21 це рішення було визнано незаконним та скасовано. Суд чітко прописав, що навіть якщо внести до трудової книги запис про поновлення чиновниці на неіснуючій посаді начальника Юридичного управління, це не буде виконанням. Рішення лишено в силі судом апеляційної та касаційної інстанції.
Далі рішення Шостої апеляції та рішення ОАС м. Києва від 10.09.2021 перестала бачити суддя ОАС м. Києва Вєкуа Н.Г.
Вона скасувала постанови про накладення штрафів на тій підставі, що чиновниця не ознайомилась із наказом про поновлення її на неіснуючій посаді, який двічі не був визнаний Верховним Судом України виконанням рішення суду.
На це рішення була подана апеляційна скарга. Очевидне та зрозуміле питання розглядає трійка суддів Шостого апеляційного адміністративного суду (Аліменко В.О., Бєлова Л.В., Кучма А.Ю.).
На останньому судовому засіданні представник Держгеонадр здивував всіх своєю деструктивною та незаконною позицією про те, що чиновниця ніби-то мала ознайомилась із наказом Держгеонадр про поновлення на неіснуючій посаді начальника Юридичного управління та надати трудову книгу для внесення липового запису, а вже потім розбиратись зі штатками та роботодавцем. Не треба навіть бути юристом, щоб зрозуміти, що це є нонсенсом.
Рішеннями судів між тими самими сторонами з приводу того самого питання, усією судовою практикою, висновком експертизи НАН України чітко доведено, що роботодавець спочатку має утворити умови для поновлення особи на посаді, тобто ввести посаду до штатного розпису, а вже потім виносити наказ про поновлення та вимагати в особу трудову книгу.
Тобто надавати трудову книгу для внесення до неї чергового липового запису, який знову доведеться оскаржувати, особа не зобов’язана, оскільки рішення суду виконується один раз, а на даний час воно не є реалізованим.
Судова влада має поставити крапку в цьому зрозумілому питанні, оскільки це саме той маленький відсоток судових справ, де рішення суду є очевидним та доведеним до цього в суді двічі.
Достеменно відомо, що після винесення судом рішення Роман Опімах декілька разів змінював штатний розпис, проте скороченої посади не ввів.
Також не дивлячись на всі рішення судів всупереч всьому він продовжує направляти чиновниці вимоги прийти до Держгеонадр та ознайомитись з наказом про поновлення її на посаді, якої немає.
Умисел Опімаха в невиконанні рішення суду є беззаперечним, проте правоохоронці не реагують. Підозру не оголошено, матеріали справи в суд не направлено.
Вочевидь Роману Опімаху просто пообіцяли, що за це невиконання рішення суду йому нічого не буде. Тому відповідальності він не боїться.
Позиції Романа Опімаха послабли після того, як він не виконав Указ Президента України на виконання рішення РНБО України про наведення ладу в сфері використання нафтогазоносних надр. Його призначення на посаду Міністра профільного екологічного міністерства було заблоковано.
Він продовжив корупційний шлейф попередників, який тягнувся до нього роками. Служба фактично підірвала основи економічної та енергетичної безпеки Держави.
Вплив адміністративного ресурсу на службу мінімальний. В основному всі рішення приймаються кулуарно в інтересах олігархів та фінансово-промислових корпорацій, які виживають звідти всіх, хто займає щонайменше державницьку позицію.
До зайняття посади Голови Держгеонадр він очолював Асоціацію газовидобувних компаній та критикував службу за неанулювання так званих «сплячих» спеціальних дозволів на користування надрами. Парадокс в том, що переважна більшість цих дозволів належала компаніям, які входили до складу Асоціації, де він працював. Цими недалекоглядними діями він завів себе та своїх екс-роботодавців в глухий кут. Оскільки посівши посаду голови відомства, він на виконання рішення РНБО України не тільки не анулював їх, але й продовжив строки виконання програми робіт.
Служба надалі продовжує приймати рішення, які шкодять державним інтересам.

Send by E-mailSend by E-mail   Print versionPrint version