Психологія кольору в рекламі та маркетингу | |
Автор: jakecopernik |
Вплив кольору відомий із глибокої давнини, осмислений підхід до кольорів широко використовують в геральдиці (науці про герби) та вексилології (науці про прапори). Кожен колір має певну психологічну та фізичну дію на людину. Червоний – важкий , насичений, гарячий, активний, динамічний, тривожний. В його присутності посилюється м’язова напруга, частішає дихання, підвищується тиск крові, погіршується координація. Блакитний – легкий, прохолодний, спокійний, свіжий, чистий. Цей колір заспокоює, у великих кількостях викликає відчуття прохолоди. Жовтий – теплий, радісний жвавий. Сприяє зоровому збільшенню об’єму, створює ефект наближення, стимулює мозкову діяльність. Водночас сіро-жовті та жовто-зелені відтінки викликають неприємні відчуття. Оранжевий – легкий, теплий, яскравий, динамічний, сприяє поліпшенню самопочуття. Фіолетовий – далекий, таємний, холодний, виразний. Зменшує об’єм, вимагає ретельного підбору поєднань із іншими кольорами. Зелений – заспокоює, поліпшує зір. Згідно з результатами психологічних досліджень, виразність кольору певною мірою залежить настрою людини, приналежності її до певного статусу та місцевості. Нижче наведені деякі результати досліджень, отриманих шляхом опитувань людей різного віку та категорій населення, які розміщували кольори від 1 до 8 в порядку їх привабливості. Таким чином, жінки у виборі кольору не відрізняються від чоловіків. Натомість людей віком до 20 років більше приваблює червоний, люди старшого віку надають перевагу синьому. Людям старшого віку не до вподоби жовтий колір. У селах із невеликою кількістю жителів на перше місце часто ставлять фіолетовий колір, жителі великих населених пунктів віддають перевагу зеленому і відкидають коричневий. Вподобання того чи іншого кольору можна прослідкувати навіть у різних регіонах країн, де ті чи інші кольори є більш поширеними та характерними. Представники нижчих прошарків населення, так само як і діти дошкільного віку надають перевагу фіолетовому та жовтому кольору, в той час як серед представників вищого соціального прошарку ці кольори не популярні. Джерело: http://natalushko.besaba.com/ |
Tweet |
Отправить на E-mail Версия для печати |