«Фавориты Успеха» logo Тара і упаковка для перевезення різних вантажів
© FAVOR.com.ua
 
Тара і упаковка для перевезення різних вантажів
  

ТАРА І УПАКОВКА ДЛЯ ПЕРЕВЕЗЕННЯ РІЗНИХ ВАНТАЖІВ

Упаковка та маркування – це заходи, які захистять вантажі від втрат і пошкоджень. Без правильного підбору тари та проставлення відповідних знаків навантаження не допускається.

Поняття тари


Транспортабельність забезпечується правильною підготовкою до переміщення. Для цього вантажі поміщають в тару, пакувальні матеріали. Застосовуються спеціальні засоби, які спрощують процес навантаження-розвантаження.

Залежно від виду упаковки, розрізняють такі вантажі:
– перевозяться в тарі;
– без тари, з частковою захистом деяких частин;
– транспортуються без тари.

Тара – це виріб, в якому розміщують продукцію, сировину, щоб зберегти їх під час перевезення від виробника до місця заощадження або споживання. Вона захищає від декількох видів впливу:
механічні – тертя, вібрація, удари, статичні навантаження;
кліматичні – атмосферні опади, сонячна радіація, температурні перепади, туман;
біологічні – вплив живих організмів, в числі яких бактерії, комахи, тварини.

Щоб зробити транспортування безпечної для товарно-матеріальних цінностей, застосовується цілий комплекс спеціальних заходів. Він включає в себе такі дії:
консервація;
обертання і захист додатковими матеріалами;
упаковка вантажів для перевезення в тару.
Характеристики товара визначають, використовувати всі етапи або тільки деякі з них.


Класифікація тари


Розрізняють такі види тари:
– споживча – та, в якій товари доставляються споживачеві (пачки, всілякі ємності, коробки);
– додаткова (групова, бар’єрна) – використовується поверх споживчої тари, оберігає від несприятливих природних умов і агресивного впливу зовнішніх факторів, використовується для – укрупнення і комплектації партії (чохли, мішки, ящики з картону);
– транспортна – третій шар упаковки, що використовується з метою захисту від механічних пошкоджень, в тому числі і не упакованих вантажів (ящики з металу, полімерів, деревини, бочки, фляги і інше).

Другий спосіб класифікації – це жорсткість конструкції. Залежно від цієї характеристики, тара для перевезення вантажів буває:
жорсткої – виготовляється з деревини, металу, полімерів, картону;
полужесткая – для виробництва використовуються пластмаси, деякі види картону, папір;
м’яка – являє собою оболонку з плівок, полімерів, комбінованих матеріалів.

Частково функцію тари виконують контейнери і піддони, деякі види транспортних засобів (наприклад, цистерни).
Також для упаковки застосовують і допоміжні матеріали – вату, текстиль, пінопласт, тирса, папір. Їх використовують для загортання, щільною укладання, створення амортизації, щоб уникнути пошкодження тендітних виробів.

Популярні види тары


Деякі види тари зустрічаються особливо часто, до найбільш популярним відносяться:

– Ящики – прямокутна тара, яка з усіх боків закриває вантаж. За ГОСТ, така упаковка для вантажу виготовляється з різних матеріалів – металу, полімерів, фанери, дошки.
– Жорсткий короб – завдяки його глухий конструкції забезпечується максимальний захист вантажу від пошкодження і розкрадання. Для виготовлення беруть ДВП, пиломатеріали, обрешітки. – Часто використовується для транспортування запчастин, цифрової техніки та іншої продукції, яку легко пошкодити в дорозі.
– Барабани – циліндр з гладкими або гофрованими стінками, плоским дном.
– Бочки – циліндричної або іншої форми судини, з можливим розширенням в центральній частині. Раніше виготовлялися з деревини, тепер і з інших матеріалів – пластмаси, металу. – Використовується в основному для перевезення рідких продуктів.
– Мішки – упаковка із пластику, паперу або тканини, в яку поміщають сипучі і штучні вантажі, щільне закриття горловини оберігає вміст від попадання пилу, сміття, якщо використані водонепроникні матеріали – то й від вологи.
Для підвищення транспортабельності досить часто застосовують плівки. Популярність придбав стрейчевий матеріал. Його перевага – самоклеящаяся поверхню. Це дозволяє надійно захистити вантаж від впливу вологи, пилу, бруду. Повітряно-бульбашкова плівка, яка часто вкладається в пакувальні коробки, оберігає від ударів.

При автомобільних перевезеннях цінні вантажі опломбовують. Ця процедура дозволяє знизити ймовірність розкрадання. Розрізняють силові, тросові, стрічкові види, пломби-затяжки. Вони виготовляються з пластика, алюмінію і можуть виконувати також функцію замка.

Стреппинг-стрічка – обвязной матеріал. Її широко використовують для пакування і кріплення вантажів, в тому числі плитки, цегли, меблів, побутової техніки. Друге її призначення – армування мішків, пакунків, гофрокороба.

Піддони – плоскі конструкції з дерев’яних дощок або пластмаси, іноді – металу, дозволяють переміщати найрізноманітніші товари за допомогою спеціальної техніки. Зустрічаються й інші назви цих виробів – палети, європалет. У поєднанні з палетними бортами (бічні стінки, скріплені у вигляді чотирикутника), вони дозволяють максимально захистити вантаж від механічного впливу.

Вимоги до тари
Тара повинна бути справною, чистою, сухою, виключати самовільне доступ сторонніх осіб до вмісту. Пошкодження не допускаються.

Упаковку вантажів виробляють в залежності від наступних параметрів:
– вид вантажу;
– умови транспортування;
– вимоги митниці.
Вона повинна бути такою, щоб не пошкодитися при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт і захистити вміст, відповідати національним і міжнародним стандартам. Тару підбирають так, щоб найбільш раціонально використовувати вантажопідйомність транспортного засобу і складської техніки. Дрібноштучні вантажі укрупнюють, складаючи в мішки, пачки, зв’язки. Якщо критичним є умова достатньої вентиляції, то беруть тару з отворами.

На поверхні проставляють необхідні написи. При багаторазовому використанні ящиків, бочок і т. Д. Застарілі позначки обов’язково видаляють.
Забороняється упаковувати разом безпечні і небезпечні продукти. Для останніх використовується сертифікована тара.
Ємності з рідинами – бідони, бочки, каністри герметично упаковують.
Менш строгі вимоги пред’являються до сільськогосподарської продукції. Але при цьому повинна забезпечуватися транспортабельність і збереження якості.
Тендітні виробиупаковують в дерев’яну тару (ящики). Всередину додатково укладають ущільнювачі, амортизатори. Це не допускає ерзанье всередині коробки і розколювання виробів.
Великогабаритні вантажі перевозять в контейнерах або ящиках, закріплених на палеті. Усередині застосовують прокладки. Щоб захистити торці від пошкоджень, їх обтягують металевою стрічкою.
Цінні вантажі після приміщення в тару і упаковки опломбовуються. На пломбі проставляється чіткий відбиток, його зміст відповідає даним у накладній.

Перевізникам та обслуговуючим організаціям дозволяється розкривати упаковки у випадках, якщо:
– є підстави побоюватися за збереження товарно-матеріальних цінностей;
– того вимагають уповноважені держоргани;
– виникла необхідність визначити характер і стан вантажу без документів;
– порушена упаковка або пломба.


Маркування вантажів
Маркуванням називають написи, умовні знаки, позначки, які проставляються як на упаковці, так і на самих виробах, бирках. Це дозволяє правильно поводитися з вантажами і зберігати їх якість. Розрізняють такі види маркування:

– товарна – призначена для покупця, містить такі відомості, як артикул, дані про виробника та інші, логотип;
– отправительская – проставляється на зовнішній стороні пакувальної тари, а правильність нанесення перевіряє компанія, що надає митні послуги. Це маркування являє собою дробу з реквізитами, за якими ідентифікується партія вантажу відповідно до накладної. Чисельник – це знаки відправника і номер місця, знаменник – вага нетто і брутто, реквізити отримувача, адресанта, вихідний і кінцевий пункти доставки;
– спецодяг (попереджувальна) – знаки і написи на упаковці вантажів, нанесені відправником або виробником, які сповіщають про те, як слід поводитися з вантажем, умови зберігання, заборонені та дозволені маніпуляції. Для небезпечних продуктів створена додаткова система знаків. Наявність спеціального маркування може вплинути на вартість транспортування, оскільки при цьому часто требуетсяособий режим перевезення;
– транспортна – маніпуляційні знаки, основні і додаткові написи, які сповіщають про умови доставки товару. Якщо має бути збірна доставка, то проставляється і другаяінформація про те, кому він адресується, номер вантажного місця.
Вимоги до маркування вантажів містяться в ГОСТ 14192-96.

Підготовка вантажу – обов’язок відправника
Якщо інше не передбачено договором, то підготовкою вантажів до транспортування займається відправник. Всі заходи проводяться заздалегідь – до того, як перевізник подасть автомобіль. До цього моменту слід провести такі заходи:
– провести упаковку і маркування вантажів;
– згрупувати відправки по одержувачам;
– підготувати та заповнити документацію.
Слід також враховувати, що для перевезень в райони Крайньої Півночі і інші віддалені місцевості, розроблені спеціальні стандарти.

Якщо відправник пред’явив до перевезення вантаж, який не відповідає нормам і правилам, а недоліки не усунули в установлені строки, вважається, що відправник не виконав зобов’язання за договором. Перевізник же має право відмовитися від виконання своєї частини угоди і не нести за це відповідальності.

Не дотримавшись вимог щодо упаковки і маркування, відправник ризикує втратити вантажу через неправильне поводження, погані кліматичні умови або розкрадань.

https://viskom.com.ua/

https://favor.com.ua/ru/blogs/33915.html