У процесі організації морської доставки вантажів необхідно виконати 5 фізичних та 2 документальних етапи перевезення, необхідні для транспортування вантажу від відправника до одержувача. Оскільки кожен крок у транспортному процесі пов’язаний із витратами, важливо заздалегідь уточнити, хто за які витрати нестиме відповідальність. Експортне відвантаження Транспортування товарів від постачальника до складу експедитора у процесі перевезення називається експортним відвантаженням. Зазвичай товари перевозяться вантажівкою або поїздом, або їх комбінацією і може зайняти від кількох годин до тижнів залежно від відстані та географії. Хто організує цей етап у транспортному процесі та несе пов’язані з цим витрати, повністю залежить від домовленостей між відправником та одержувачем. Якщо договорі зазначено, що вантажоодержувач відповідає за відвантаження товару, починаючи зі складу постачальника, то його обов’язки входить організація експортної відвантаження. Якщо у договорі передбачено, що одержувач вантажу несе відповідальність тільки за відвантаження товару на пізнішому етапі процесу перевезення, відправник бере на себе експортне відвантаження. У разі якщо умови поставки Інкотермс EXW (франко-завод/доставка із заводу) та FCA (безкоштовний перевізник/безкоштовний перевізник) експортне відправлення вважається завданням одержувача. Якщо в процесі перевезення ви відповідаєте за експортне відправлення, а ваш перевізник не надає таку послугу, ви можете організувати цей крок самостійно або скористатися послугою кур’єрської компанії. Якщо ви робите це самостійно, ви можете доставити товар на склад свого перевізника та передати його своєму перевізнику, заощадивши свої гроші. Однак це можливе лише за наявності місцевого досвіду або присутності на місцевому ринку. Експортне митне оформлення Влада передбачає, що в процесі перевезення експортне митне оформлення має здійснюватися в країні походження для реєстрації товарів, що відвантажуються. Експортне митне оформлення здійснюється ліцензованим митним агентом та вимагає подання декларації з детальною інформацією про фрахт та інші документи (наприклад, китайську експортну ліцензію). Документи, необхідні разом із декларацією, різняться залежно від країни, проте ваш перевізник зможе точно сказати вам, які документи вам необхідно надати, щоб цей етап процесу перевезення пройшов гладко. Тут також слід уточнити перед перевезенням, хто відповідає за експортне митне оформлення у процесі перевезення. Як правило, відправник або наймає експедитора, або безпосередньо призначає митного агента. У малоймовірному випадку, коли одержувач повинен взяти на себе митне оформлення експорту в процесі перевезення, є найняти експедитора, якщо у вас немає місцевого досвіду або ви не присутні на місцевому ринку. Як варіант, ви можете запросити постачальника уточнення експортної розмитнення. Перевезення вантажу, який займає частину контейнера (LCL) Потім вантаж консолідується на складі, а інші товари транспортуються до того ж пункту призначення. За кілька днів до відправлення транспорту вантаж завантажується в контейнери судноплавної компанії та доставляється до порту. У порту контейнер розміщується разом із контейнерами, які мають бути перевезені на одному судні. Нарешті ці контейнери також завантажуються на судно, коли воно готове до відплиття. Перевізник, який залучається для міжнародних перевезень, завжди несе відповідальність за обробку відправлення, але це оплачується відправником вантажу або одержувачем, залежно від угоди. Зазвичай одержувач вантажу бере на себе рахунок перевізника за обробку в пункті відправлення, коли це франко-завод або безкоштовна доставка перевізником. Якщо це доставка FOB (безкоштовно на борту), CNF/CIF (ціна та фрахт) або DDU (доставка без сплати мита), відправник піклується про початкову обробку товару. Якщо обробка походження не розраховується разом із морським фрахтом (https://www.cargosupport.com.ua/ua/category/morski-perevezennya/), вона повинна мати місце не пізніше, ніж до навантаження товару. Морська доставка вантажів Організацією морської доставки вантажів (https://www.cargosupport.com.ua/ua/morski-perevezennya-vantazhiv/) здійснює судноплавна компанія, яка уклала договір із експедитором. У процесі перевезення контейнер може бути переданий кільком судам у різних портах, як із пересадці пасажира на громадському транспорті. Передбачуваний маршрут та судно, що використовується для перевезення вантажу, можуть бути зазначені у судновій накладній, виданій перевізником. Однак ця інформація відноситься до першого етапу перевезення і не обов’язково вказує судно, яке зрештою доставить товар до порту призначення. Відправнику або одержувачу товару не обов’язково знати, яке судно перевозить вантаж у процесі перевезення, але якщо ви зацікавлені, ви можете перевірити веб-сайт судноплавної компанії, щоб дізнатися, чи зможете знайти своє з’єднання. Судноплавна компанія стягує з експедитора плату за морську доставку вантажів та супутні витрати, експедитор у свою чергу ділить витрати та розподіляє їх між клієнтами. Імпортне митне оформлення Влада країни призначення вимагає митного оформлення імпорту (https://www.cargosupport.com.ua/ua/mitno-brokerski-poslugi/) для всіх вантажів, що ввозяться в країну. Це декларація, у якій зазначається, який тип товарів задіяний та його вартість. Ця інформація використовується для реєстрації товарів та збору митних платежів. Митне оформлення імпорту включає підготовку та подання цієї декларації та інших необхідних документів до митного органу. Це не збори, що стягуються під час імпорту товарів та сплачуються безпосередньо одержувачем відповідним органам. Зазвичай процес імпортного митного очищення може розпочатися ще до того, як вантаж прибуде до порту, і має бути завершено до того, як товари надійдуть до країни. Товари ввозяться до країни під час перетину кордону країни, і навіть митних зон. Експедитор, його агент або митний брокер можуть здійснювати імпортне митне очищення за наявності у них необхідних ліцензій. Для того, щоб процес був ініційований, сторона, що виконує, повинна мати всі необхідні документи. Зазвичай достатньо копій документів, але деякі влада вимагають оригінали документів для завершення процесу. Дізнайтеся у свого перевізника чи митного агента, які документи необхідні. Якщо це не доставка DDP, одержувач має подбати про митне оформлення імпорту. У більшості випадків найпростіше найняти для цього перевізника або його агента, оскільки вони вже мають всі необхідні документи для процесу перевезення. Якщо перевізник не надає цієї послуги, він порекомендує митного агента, який може допомогти. ———————————— Этот документ был скопирован с FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/ru/blogs/35707.html). Все права на материал сохраняются за его автором. При перепубликации, ссылка на источник материала обязательна! Дата документа: 26 декабря 2022 г.