Технічна сіль найпоширеніший засіб для посипання доріг, тротуарів і вулиць від снігу та ожеледиці. Ця сіль має схожий склад з тією, яку споживає людина. Різниця полягає в концентрації хімічних сполук, що входять до її складу. Звичайно, цей вид солі непридатний для споживання, оскільки він також містить речовини, що запобігають злежуванню (наприклад, фероціанід калію). Найголовніше, однак, те, що технічна сіль для посипання доріг (https://kaapri.com.ua/ua/g86349242-sol-tehnicheskaya-promyshlennaya) ефективно розчиняє лід і є дешевим засобом в боротьбі з ожеледицею. На жаль, існують і побічні ефекти від її використання. Найчастіше згадуються такі як сприяння корозії автомобіля, псування взуття, шкода для тварин, ґрунту та водойм. Чи справді дорожня сіль настільки шкідлива для транспортних засобів? Який його вплив на навколишнє середовище? Дорожня сіль ефективний засіб проти льоду на зимових дорогах Чому не зважаючи на наявні недоліки дорожня сіль масово використовується для посипання доріг не тільки в Україні, а й у Європі та багатьох країнах світу де є проблема зледеніння доріг? Річ у тім, що дорожня сіль ефективний і порівняно дешевий засіб для забезпечення безпеки пересування транспорту та пішоходів на зимових дорогах. Вона здатна сунути льодяний покрив всього за 15 хвилин. Сіль сприяє таненню снігу і льоду (https://kaapri.com.ua/ua/p1958308285-sol-protiv-lda.html) при температурі до -15°C. У процесі взаємодії хлориду натрію з водою (так звана дисоціація) утворюється розчин з нижчою температурою замерзання, ніж вода. Такий же процес відбувається і при контакті з льодом, оскільки порушується його структура. Чи шкідлива дорожня сіль? Безсумнівно, дорожня сіль негативно впливає на природне середовище. Вплив дорожньої солі на навколишнє середовище та руйнування інфраструктури, спричинене її використанням, щоосені захоплюють новинні видання. Турбуючись про екологію, ЗМІ закликають владу та дорожників зменшити кількість солі на наших дорогах та тротуарах. Альтернативи дорожньої солі є гарячою темою щозими, оскільки дослідження підкреслюють вплив солі на нашу воду, добробут рослин і тварин і навіть наше здоров’я. Ця ситуація робить альтернативи дорожній солі більш привабливими, ніж будь-коли. Однак сфера використання солі виходить далеко за рамки того, про що зазвичай говорять. Вода Вода, що стікає з громадських місць, іноді солоніша, ніж океанська вода. Вода з доріг стікає в системи ґрунтових вод, резервуари та системи колодязів. Це головне джерело впливу солі на нашу рослинність, їжу і навіть наше здоров’я. Це особливо важливо для людей, які дотримуються дієти з низьким вмістом натрію. Тварини Стікання солі в озера та струмки, а також наявність солі на дорогах і узбіччях впливає на здоров’я та благополуччя дикої природи. Амфібії не можуть регулювати вміст солі у своєму тілі та ризикують загинути через підвищений вміст солі в їхніх місцях проживання. Більших тварин, наприклад лосів, приваблює сіль на дорогах. На дорогах часто можна побачити лосів, які злизують сіль з дороги. Це збільшує ризик як для них, так і для водіїв, яких вдень чи вночі може здивувати велика тварина посеред дороги. Це також спричиняє збільшення загибелі диких тварин на дорогах у зимові місяці. Рослини та дерева Солона тала вода найбільше впливає на рослини, дерева та місця проживання біля доріг. Сіль, яка потрапляє з доріг на рослини розпиленням шин, може фактично спалити листя, стебла та коріння рослин і дерев. Вплив соляного потоку дуже помітний навесні. Проявляється відмиранням бруньок, побурінням листя і відмиранням гілок. Це відбувається регулярно щороку. Інфраструктура та автомобілі Сіль дуже корозійна. Її присутність у воді підвищує електропровідність, збільшуючи концентрацію іонів і швидкість окислення металу, з яким вода контактує. Ось чому сльота, змішана з сіллю, може швидко призвести до корозії шасі автомобіля. Але ці корозійні властивості виходять далеко за рамки пошкодження нашого автомобіля. Сполуки солі впливають на дороги, прольоти мостів і, в деяких випадках, навіть на будівельні конструкції. Ось чому так важливо тримати дороги та тротуари вільними від солі. Альтернативи технічній солі Якщо хлорид натрію шкідливий, чому він був домінуючим протиожеледним стільки років? Є декілька причин. По-перше, як ми вже зазначали, це набагато дешевше рішення. Наприклад, ми можемо використовувати хлорид кальцію і бішофіт (https://kaapri.com.ua/ua/p1514168648-bishofit-hloristyj-magnij.html) (хлористий магній).Ці речовини не мають таких негативних властивостей, як NaCl, і їх використання не є таким шкідливим для навколишнього середовища. Однак ціна таких протиожеледних реагентів дещо вища. Схожа ситуація і з кислотою, отриманою з насіння сорго. Це природна сполука, яка швидко тане сніг і лід. На жаль, витрати на його отримання практично виключають його з загального використання. Потенційним рішенням, яке добре працює на житлових вулицях, є збільшення тертя. Як правило, для цього використовують пісок або суміш піску і солі. На жаль, для досягнення подібних результатів, як у випадку з сіллю, частіше посипати поверхню дороги. Таку суміш потрібно багато разів посипати на одне і те ж місце. Також спеціалізованим машинам що використовуються для посипання доріг доводиться частіше залишати маршрут, щоб поповнити запаси суміші. На жаль, це виражається в ефективності їхньої роботи, а етап відновлення гідних умов безпеки, на жаль, розтягується у часі. Розкидані по дорозі наповнювачі впливають і на кузови автомобілів, які їдуть по дорозі. Ще один недолік – пропускна здатність дороги. На дорозі з утрамбованим снігом ми не досягнемо такої високої швидкості, як на чистому покритті. Тому на разі використання технічної солі залишається найпоширенішим засобом для забезпечення безпеки на дорогах під час ожеледиці та снігопадів. Але якщо ви відповідаєте не за безпеку на державних чи районних дорогах, а лише за скромну ділянку тротуару чи двору, варто розглянути менш шкідливі засоби, наприклад хлористий кальцій чи бішофіт. ———————————— Этот документ был скопирован с FAVOR.com.ua (https://favor.com.ua/ru/blogs/36842.html). Все права на материал сохраняются за его автором. При перепубликации, ссылка на источник материала обязательна! Дата документа: 3 ноября 2023 г.