«Фавориты Успеха» logo «Хортиця» наехала на Google
© FAVOR.com.ua
 
«Хортиця» наехала на Google
  

За позовом компанії «Імідж-Холдинг» (ЛВХ «Хортиця») суд постновив інтернет-провайдерам закрити доступ до одному із сервісів Google. Піклування «Хортиці» про свій імідж може спровокувати міжнародний скандал. У прагненні захиститися від невтішних оцінок своєї діяльності представниками інтернет-співтовариства підлеглі господаря бренда Євгенія Черняка спровокували в низці регіонів України блокування сервісів однієї з найбільших світових IT-компаній — Google Inc, пише «Ділова столиця».

У середині минулого тижня користувачі з деяких областей України почали скаржитися своїм провайдерам на недоступність сервісу Blogger, з 2003 р. приналежного компанії Google Inc. Достеменно відомо, що проблеми мали львівські абоненти «Фарлепа». У п’ятницю, 9 листопада, на форумі львівського ДП «Фарлеп» співробітник компанії відповів користувачам, що Blogger недоступний у зв’язку з тим, що «там розміщений ресурс, доступ до якого заблокований відповідно до рішення суду».

Рішення, на підставі якого львів’ян позбавили доступу до популярного блогохостингу, було прийнято 31 жовтня одним з районних судів Запоріжжя за позовом ДП «Імідж-Холдинг» (однойменна компанія володіє ЛВЗ «Хортиця»). Відповідачами по даній справі є дві фізичні особи — громадянин Канади і громадянка України, з яких горілчаники хочуть одержати 1,7 тис. грн. як компенсація морального збитку. Як видно, в «Хортиці» є підстави думати, що ці люди причетні до поширення в інтернеті негативної інформації про продукцію компанії та її керівництво. Заодно горілчаники попросили суд зобов’язати українських провайдерів заблокувати доступ вітчизняних користувачів до сторінок, які таку інформацію містять. Дані сторінки розташовані на сервісі Blogger, а також на одному блозі, що обслуговується в канадського хостера Ragemedia Inc. Саме розташований у Канаді сайт і є першоджерелом негативної інформації. А оскільки закрити його, відповідно до канадського законодавства, вкрай складно, «Хортиця» вирішила скористатися українською судовою системою. У заяві «Імідж-Холдингу» перераховані 32 провайдери, що мають міжнародні канали: всі інтернет-господарство Ріната Ахметова («Фарлеп» з регіональними «дочками», «Оптима» з підрозділами, а також «Астеліт»), оператори мобільного зв’язку, «Укртелеком», «Дата-Груп», низка інших відомих компаній, а також приватний підприємець Володимир Цилько.

Провайдери по-різному сприйняли «іміджеві страждання». Станом на суботу «заборонні» сторінки були доступні абонентам «Укртелекома», «Дата-Груп» і низці інших компаній. Найбільш законослухняними виявилися вихованці гнізда СКМ, які виконали, а подекуди навіть перевиконали рішення суду, закривши доступ до всього змісту Blogger. Це спровокувало не тільки невдоволення користувачів. «Такі дії поставили нашу країну в один ряд з Китаєм та Іраном, де держава обмежує доступ користувачів до сайтів», — сказав український представник Google Дмитро Шоломко. Тим більше що Google цілком міг би видалити зі свого блогохостингу неугодні вітчизняним бізнесменам зміст навіть на підставі рішення запорізького суду. Для цього потрібно було всього лише звернутися до служби підтримки Blogger. Тепер же компанія має повне право подати на провайдерів до суду, заодно «зачепивши» горілчаників, що ініціювали процес. Інше питання, що Google навряд чи зацікавлено в такому розвитку подій. Караючу долоню американської компанії провайдери зможуть відчути тільки в тому випадку, якщо Blogger буде недоступний занадто довго. А повністю виключити таку можливість не можна: для того щоб можна було блокувати не весь домен, а окремі сторінки, необхідний програмно-апаратний комплекс вартістю не менш $50-80 тис. З урахуванням легендарної ощадливості українських бізнесменів цілком можна припустити, що в деяких зайво законослухняних провайдерів такого встаткування немає.

Та й незважаючи на те що провайдери заблокували дратівний «Хортиці» зміст, своїх проблем горілчаники не вирішили. Заблоковані сотрінки можна вільно переглядати через так звані «анонімайзери» або відновити зміст за допомогою пошукових систем («збережена копія» в «Яндексі», «відновити текст» в «Рамблері» або «збережене в кеші» в Google). Щоб незручна інформація дійсно зникла, «Хортиці» доведеться якось вирішити питання з канадським хостером. Але навіть якщо запорожці зможуть зачарувати північноамериканські суди, негативна інформація цілком може «спливти» на хостингу будь-якої країни світу.

У принципі невдоволення «Хортиці» має під собою цілком вагомі підстави: розміщена на заблокованих сайтах інформація дійсно носить вкрай негативний характер. «Це чорний PR, замовлений нашими конкурентами. І всі знають, хто це. Є єдиний цивілізований шлях боротьби з подібними явищами — це звернення до суду», — сказали у прес-службі ЛВЗ «Хортиця». Але от слоняча грація, з якої юристи «Імідж-Холдингу» кинулися захищати чесне ім’я компанії, зробила їй ведмежу послугу. Якщо раніше інформація була розміщена винятково в блогах, то після цитування в позові вона напевно з’явиться в офлайнових ЗМІ.

У цілому ж вся ця історія досить наочно продемонструвала, що повне ігнорування такого каналу комунікацій, як інтернет, може нанести вітчизняним бізнесменам серйозний збиток: завтра в незручній позі замість Євгенія Черняка може виявитися будь-який інший великий підприємець. Розвиток же подій показує, що каральні заходи — процес довгий та невдячний, а бізнесу рано чи пізно доведеться задуматися про формування свого іміджу серед користувачів інтернету.

https://favor.com.ua/ru/blogs/516.html