40 фактів про світ реклами
  

Американські історики проекту Random History вивчили історію реклами, як найбільш значущої та впливової форми сучасного мистецтва, і представили свій погляд на розвиток галузі у вигляді фактів. Цікава статистика, психологічні прийоми впливу, історичні події розвитку індустрії та багато іншого зібрано в один список фактів про рекламу:

  • Щороку в світі на рекламу витрачається більше 500 мільярдів доларів.
  • До 65-річного віку американець в середньому встигає переглянути 2 мільйони рекламних роликів.
  • Стандартний рекламний щит був створений в Америці у 1900 році. Тоді ж виникла ідея встановлювати бігборди один за одним вздовж вулиць та магістралей.
  • Американська дитина дивиться в середньому 40 тисяч рекламних ТБ-роликів в рік. Це більше 100 відео в день.
  • Реклама дитячих товарів розрахована на так званий «фактор ниття» (nag factor). Вона надихає дітей на покупку певних товарів, які начебто зроблять їх популярнішими серед ровесників. А далі це вже питання батьківського терпіння. Американські підлітки, за результатами досліджень, в середньому повинні попросити своїх батьків купити ту чи іншу річ з реклами 9 разів, перш ніж ті поступляться і погодяться це зробити.
  • Найбільше скарг на рекламу отримав австралійський відеоролик клініки Advanced Medical Institute про дисфункцію ерекції. Для того, щоб продемонструвати ефективність лікування, за сюжетом рекламного відео дружина використала ерекцію чоловіка як сходинку, дістаючи щось з високої шафи.

  • Для того, щоб кубики льоду під час зйомки реклами не танули під софітами, їх виготовляють з акрилу. Для ефекту бульбашок в напої додають чистячі засоби, а також розбавляють водою, аби краще проходило світло.
  • Вчені Йоркського університету з’ясували, що американські фармацевтичні компанії витрачають на рекламу в два рази більше коштів, ніж на дослідження.
  • Знаменита реклама про ковбоя Мальборо вийшла в 1955 році. Спершу в ролі головного чоловічого образу використовували і інших персонажів: спортсмена, зброяра і морського капітана. Проте найбільшого комерційного успіху досягнув суворий ковбой. Троє акторів, які знялися в ролі ковбоя Мальборо — Вейн Макларен (Wayne McLaren), Девід МакЛін (David McLean) і Дік Хаммер ( Dick Hammer) — померли від раку легень. А бренд отримав прізвисько «Вбивця ковбоїв» (Cowboy Killer).
  • В 2011 році вартість 30-секундного рекламного ролика під час трансляції Суперкубку (Super Bowl – фінальна гра за звання чемпіона Національної футбольної ліги США) склала 3 мільйони доларів.
  • Використовування сексуальних образів в рекламі — вельми старий прийом. Перші зображення оголених жінок можна зустріти в друкованій рекламі тютюну 1800-х років.
  • Жіноче тіло в рекламі рідко показують повністю, зазвичай його «ділять», демонструючи кожну частину окремо. Такий спосіб критикують за натяк на приховане насилля і демонстрацію жінки як сексуального об’єкту.
  • Багато дослідників стверджують, що реклама є найбільшою і найвпливовішою формою мистецтва на Землі.
  • Незважаючи на те, що реклама Apple Macintosh під назвою «1984», створена легендарним Рідлі Скоттом (Ridley Scott), була показана по телебаченню всього раз під час трансляції Суперкубку (Super Bowl), ролик суттєво вплинув на всю подальшу рекламу. «1984» був першим зразком «івент-маркетингу», який демонстрував, що просування продукту заслуговує не менше уваги, ніж він сам.

  • Вважається, що першими гомосексуалістів у рекламі показала Ikea. У 1994 році шведський бренд запустив відеоролик, в якому пара чоловіків тинялася супермаркетом Ikea, вибираючи меблі.
  • У 2009 році рекламу Disney заборонили через надмірну сексуальність. На плакаті була зображена дівчина, на футболці якої був надпис: «Підніми мою майку, щоб побачити більше». Це була реклама стрічки «Adventureland» (в нашому прокаті «Парк культури та відпочинку»).
  • В рекламі будь-яких наручних годинників стрілки завжди встановлені на 10 годину 10 хвилину. Це імітація посмішки, а значить в того. хто дивиться рекламу, не виникає не усвідомленого відчуття пригніченості.

3

2

1

4

  • Американська Асоціація Психологів стверджує, що діти до 8 років не здатні критично оцінювати рекламу і вважають усю представлену інформацію чесною, об’єктивною і правильною.
  • Виробники солодких газованих напоїв загалом витратили на рекламу в 2006 році 492 мільйони доларів. Для порівняння, виробники молока Milk Processor Education Program, ініціатори знаменитої кампанії «Got Milk?» (Є молоко?), витратили за той самий рік на рекламу всього 67 мільйонів.

  • Більше половини опитаних в ході дослідження дітей заявили, що придбання товарів. які рекламуються, додає їм впевненості в собі і своєму статусі серед ровесників.
  • Перше платне рекламне повідомлення в Сполучених Штатах було розміщено в далекому 1704 році в газеті Boston News Letter. Це була реклама маєтку на Лонг-Айленді.
  • А перша реклама на сторінках журналу в США з’явилася у виданні Бенджаміна Франкліна (Benjamin Franklin) «General Magazine» у 1742 році.
  • Найдорожчою в історії політичної реклами кампанією стали вибори президента США в 2008 році — 2.6 мільярдів доларів. Барак Обама (Barack Obama) витратив 310 мільйонів, а Джон Маккейн (John McCain) — 136 мільйонів.
  • В рекламі часто використовується техніка «умови ефективності»: рекламований продукт оточують товарами і предметами, які викликають у споживача позитивні емоції. Наприклад, пральні порошки краще оточити образами дітей, квітів, сонячного світла тощо. Вважається, що неодноразова демонстрація бренду в такому оточенні обов’язково спровокує позитивне ставлення споживача до продукції, що рекламується.
  • Для того, щоб мотивувати людей здійснити покупку товару, реклама апелює до психологічних потреб людини. Найбільше в рекламі експлуатують інстинкти — секс, страх, почуття власної гідності, інстинкт самозбереження, наслідування і жага влади.
  • Дослідження показують. що багаторазовий вплив ледь помітного подразника створює «ефект відкритості» (exposure effect), який посилює позитивне сприйняття об’єкту. Наприклад. незважаючи на те, що більшість людей не тиснуть на банери, реклама однаково формує позитивне ставлення до товару. Крім того. навіть після 20 показів банера «ефект набридливості» (wear-out effect) не виникає.
  • Над зовнішнім виглядом їжі працюють фуд-стилісти. Наприклад, смажена курка в рекламі проходить кілька етапів приготування: спершу фуд-стилісти натягують шкіру свійського птаха і фіксують її за допомогою ниток і голок. Тоді тушку набивають мокрими паперовими рушниками, які надають курці необхідного об’єму і випускають «апетитну» пару під час нагрівання. Після того курку смажать ззовні поки шкіра не набуває потрібного гарного вигляду (всередині тушка так і залишається сирою). На завершення процесу її покривають золотисто-коричневою фарбою.

  • В рекламі для дітей актори, як правило, набагато старші за потенційну цільову аудиторію. Наприклад, у рекламі іграшок для 8-літніх знімаються діти у віці 11-12 років, таким чином актори виступають в якості рольових моделей, взірців для наслідування так би мовити.
  • Ходять чутки, що Microsoft нібито заплатила Rolling Stones 9 мільйонів доларів за використовування їхньої композиції «Start Me Up» в рекламі Windows 95.

  • Крім того, невідома пісня молодого виконавця може за одну ніч стати хітом після її використання в рекламі. Саме така удача спіткала бразильську групу Cansei de Ser Sexy, їхня пісня під назвою «Music is My Hot, Hot, Sex» піднялася на перші сходинки хіт-парадів по всьому світу після того, як прозвучала в рекламі Apple iPod Touch.

  • Компанія Mars вирішила, що головний герой стрічки «Інопланетянин» (ET: The Extra-Terrestrial) настільки огидний, що вирішила заборонити використовувати в фільмі солодощі M&M’s як приманку для такого страшного створіння. Замість M&M’s творці стрічки використовували цукерки Reese’s Pieces, продажі яких після випуску фільму зросли аж на 65%.
  • Рекламна кампанія Volkswagen «Think Small» кінця 1950-х від агентства Doyle Dane Bernbach вважається видатною, оскільки завдяки їй німецький автомобіль Volkswagen Kafer (Жук), створений на замовлення Гітлера, вдалося успішно продавати в післявоєнній Америці.

  • Свіжі дослідження показують, що найкращим способом переконати скептика придбати що-небудь є відмова від конкретних фактів у рекламі і розстановка акцентів на емоційній стороні. І навпаки, людей, котрі не схильні до скептицизму, в рекламі більше переконують факти та інформативність.
  • До винайдення в 1440 році друкарського станка, реклама існувала лише у вигляді голосових оголошень.
  • Найбільшу групу рекламодавців складають виробники харчових продуктів.
  • Дослідники стверджують, що у жіночих журналах в 10,5 разів більше реклами і статей, які просувають засоби для зниження ваги, ніж в пресі для чоловіків. А більше 75% обкладинок жіночого глянцю містять як мінімум один заголовок статті про те, як змінити своє тіло за допомогою дієти, вправ, одягу чи пластичної хірургії.
  • Рональд Макдональд (Ronald McDonald) вперше з’явився у рекламі в 1963 році. А в 2010 група американських активістів з організації Corporate Accountability International звинуватила клоуна в тому, що він протягом майже 50-ти років «підсаджує» дітей на шкідливу їжу, сприяючи масовому ожирінню і спричиняючи розповсюдження епідемії захворювань, пов’язаних з нездоровим харчуванням.
  • Реклама на тротуарі в Нью-Йорку: «Звідси видно, що вам пора купити нову білизну». Це так званий партизанський маркетинг, приклад гострої вуличної реклами.
  • Реклама Dove «Evolution of Beauty» (Еволюція краси) за одну ніч стала першою в історії нової реклами вірусною сенсацією: більше мільйона людей переглянули на YouTube відеоролик про закулісся індустрії моди.

  • Ambient-реклама, яка законно і незаконно розміщується на неочікуваних поверхнях (східцях, громадських туалетах, ліфтах тощо) або проводиться в незвичних місцях (вулиці, торгові центри, музеї тощо) стала настільки успішною, що маркетологи почали активно освоювати нові нетрадиційні носії. Однак, дослідники зауважують, що такий вид реклами викликає у споживачів почуття недовіри і відчуження, люди стають підозріливими і бачать в кожній взаємодії рекламну пастку чи сплановану дію.
  • Журнал Life став першим друкованим виданням, яке заробило 100 мільйонів доларів в рік на рекламі.
  • В 1938 році прибуток від реклами по радіо перевищив прибуток від реклами в друкованих виданнях.
  • У 2000 році витрати США на рекламу в Інтернеті склали 8,1 мільярдів доларів. В 2011 ця цифра підскочила до 32 мільярдів. Прогноз на 2013 рік — 42 мільярди.

Send by E-mailSend by E-mail   Print versionPrint version
Comments(0)

No comments yet… Be the first to leave comment on this topic!

or
You may sign in using:
Enter with Facebook Enter with Google Enter with VK