Українці найбільше люблять борщ, вареники і страви з м’яса, а не сало | |
Найулюбленішими стравами українців є борщ, вареники і страви з м’яса, при чому українці страви з м’яса люблять більше, ніж страви з картоплі і значно більше, ніж з риби, свідчать результати опитування, проведеного соціологічної групи «Рейтинг». Так, під час соцдослідження респондентам пропонували відповісти на запитання «Назвіть Ваші три улюблені страви. Неважливо, до кухні якого народу вони належать». Згідно з результатами дослідження, найулюбленішою стравою українців є борщ (44%). До списку улюблених страв також увійшли вареники (18%), зокрема, з сиром, картоплею і вишнями; шашлик (10%), холодець (7%), котлети (6%) і відбивні (5%), а також інші м’ясні страви (14%), з них найпопулярніші: ковбаса, м’ясо по-французьки, смажене і тушковане м’ясо. Окрім того, близько 7% вважають своєю улюбленою стравою плов, 4% – печеню, Лише 4% опитаних вважають своєю улюбленою стравою сало. Близько 10% опитаних також назвали ласощами пельмені; різні страви з картоплі, зокрема, пюре (11%) і смажену картоплю (8%); салати «Олів’є» (11%) і «Шуба» (4%), а також інші салати (10%), зокрема овочевий, вінегрет, грецький, крабовий, м’ясний та «Цезар». Різноманітні рибні страви назвали близько 10% респондентів. Зокрема, перевагу надають смаженій, фаршированій і заливній рибі, а також оселедцю і морепродуктам. Серед випічки і десертів (9%) перевагу надають сирникам, пирогам і пиріжкам, морозиву, сирній запіканці і фруктам. З-поміж налисників (4%) найпопулярнішими є з сирною начинкою. З-поміж інших перших страв (10%), окрім, звісно, борщу, також люблять окрошку (2%), солянку, зелений борщ, бульйон, капусник, харчо, гороховий суп і розсольник. Із каш (4%) – гречану, молочну, вівсяну і куліш. Як наголошується в прес-релізі «Рейтингу», результати дослідження показують, що в країні загалом досить розвинена культура перших страв і різних десертів і випічки. Також досить популярними є салати, хоча переважна більшість з них і не належать до української кухні. Набувають популярності і «нові» страви, зокрема такі як піца (4%) і суші (2%), а українці охоче діляться своїми кулінарними вподобаннями – не змогли назвати своєї улюбленої страви лише 4% опитаних. На Заході України більш популярними є голубці, вареники і деруни, у Центрі – рибні страви, холодець і сало. Також холодець люблять на Заході. У Північному регіоні частіше обирають картоплю, різні супи та відбивні, на півдні – пельмені, смажену картоплю, а також плов. На Сході та Донбасі обирають салати та м’ясні страви, зокрема, «Олів’є» та шашлик. Також тут люблять окрошку і салат «Шуба». «Цікаво, що зі збільшенням віку і зниженням освітнього рівня респонденти частіше обирають традиційні українські страви – борщ, вареники або картоплю. Що молодшими є респонденти, то більше віддають перевагу салату «Олів’є», шашлику, смаженій або запеченій картоплі. З підвищенням освітнього рівня більше обирають салати, шашлик і відбивні. Такі нетрадиційні для українців страви, як піца і суші, набувають популярності у молоді та людей з вищою освітою», – наголошується в прес-релізі. Чоловіки тяжіють до більш «важких» страв: вареників, шашлику, пельменів, смаженої або запеченої картоплі і сала. Також чоловіки більше, ніж жінки, люблять борщ. Натомість жіноче меню є більш «легким» і різноманітним: різні салати, картопляне пюре, рибні страви, тушковані овочі або овочі гриль, голубці, каші, суші. Однак жінкам важче відмовити собі у випічці, десертах або тортах. Також результати дослідження показують, що борщ і «Олів’є» популярні серед менш забезпечених громадян. Міські жителі частіше обирають рибні страви, салати, печеню, суші, торти, піцу. Мешканці сіл люблять традиційні страви – борщ, вареники, картопляне пюре і холодець. «Цікавим є поділ смаків залежно від рідної мови респондента», – наголошується в прес-релізі. Так, ті, хто вважають рідною українську мову, частіше серед улюблених страв називають борщ, вареники, холодець, голубці, картоплю. Респонденти, які вважають рідною російську, – «Олів’є», інші салати, плов, окрошку, піцу і шашлик. Опитані, які вважають рідними обидві мови, – котлети, смажену картоплю і салат «Шуба». Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face). Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень, близьких до 50%, похибка становить не більш як 2,2%, для значень, близьких до 30%, – не більш як 2%, для значень, близьких до 10%, – не більше ніж 1,3%, для значень, близьких до 5% – не більше 1%. Дослідження тривало з 26 вересня до 6 жовтня 2013 року. |
Tweet |
Send by E-mail Print version |