Продажі автомобілів в Україні зросли в березні на 70% і встановили рекорд за останні три роки | |
КоммерсантЪ-Україна |
Продажі автомобілів в Україні почали різко зростати. За березень вони збільшилися більш ніж на 70%, до 18,8 тис, – це найкращий показник за останні три роки. У автосалонах підтверджують відновлення попиту з боку корпоративних клієнтів і зростання частки автокредитування. А в квітні, за прогнозами автодилерів, продажі можуть встановити черговий рекорд, пише «КоммерсантЪ-Украина». У березні автопродажі встановили рекорд за останні три роки. Минулого місяця було продано більш як 18,8 тис нових автомобілів (+73,03% до лютого і +50,03% до березня 2010 року), йдеться в звіті інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting. До цього найкращі показники були зафіксовані в грудні минулого року – 17,8 тис. Найвищі темпи зростання – більш ніж удвічі – в березні показали Ford (до 736 автомобілів) і Chevrolet (937). Таке різке зростання продажів в автокомпаніях пояснюють відновленням автокредитування. «Помітно збільшилася кількість банків, що видають автокредити, – каже гендиректор інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting Олег Омельницький. – Якщо за підсумками минулого року приблизно 14% усіх автомобілів було куплено в кредит, то найближчим часом цей показник досягне 20%». Для порівняння, до кризи в кредит продавали приблизно половину автомобілів. Ще одна причина зростання продажів – відкладений попит у корпоративному сегменті. «У кризу багато великих компаній відкладали оновлення автопарку, прагнучи мінімізувати витрати. Зараз же ми спостерігаємо відновлення попиту з боку корпоративних клієнтів», – зазначає керівник зі зв’язків з громадськістю «Єврокару» Олена Гавинська. Якщо раніше корпоративні клієнти мали 3-4% обсягу автопродажів, то зараз їхня частка близька до 10%, додає гендиректор «Авто Інтернешнл» (офіційний ділер Mazda і Suzuki) Олена Дуніна. Показники квітня можуть виявитися ще вищими. 1 квітня набули чинності норми Податкового кодексу, згідно з якими з бази оподаткування підприємств віднімаються витрати з оплати лізингу, нагадує Дуніна. «Це дозволяє лізингу стати навіть вигіднішим фінансовим інструментом, ніж кредитування для корпоративних клієнтів», – вважає Омельницький. Правда, на думку Дуніної, статистику продажів можуть зіпсувати японські бренди: «На ринку може утворитися дефіцит автомобілів, які комплектуються японськими запчастинами. Через землетрус частину заводів в Японії зупинено». Як повідомлялося, продажі нових легкових автомобілів в Україні в 2010 році становили 162,595 тис одиниць, що на 0,2% більше, ніж у 2009 році. Незначної позитивної динаміки продажів за підсумками року вдалося досягти завдяки результатам грудня, коли було продано 17,8 тис автомобілів – на 43% більше, ніж у грудні 2009 року, повідомляється на веб-сайті інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting. «Грудень повернув собі репутацію найщедрішого місяця, але в 2010 році розраховувати на знижки доводилося вже не у всіх автосалонах. На ринку до кінця року почав відчуватися дефіцит автомобілів, а оператори ухвалили рішення масово завозити автомобілі вже 2011 року», – йдеться в повідомленні з посиланням на думку експертів групи. При цьому вони зазначають, що якщо на початку минулого року зростання попиту спостерігалося лише в Premium-сегменті, то до кінця року «вистрілили» вже й так звані народні сегменти. В результаті в грудні лідерство зберіг ВАЗ, який зміг поліпшити показники попередніх місяців – продано більш як 2,9 тис автомобілів, що на 5,4% більше, ніж в листопаді минулого року. «Але справжній рекорд встановили в салонах ЗАЗ – понад 2 тис автомобілів і 11,5% ринку», – наголошується в повідомленні. Третій результат у грудні – у Hyundai з показником 1,4 тис проданих автомобілів і 7,9% ринку. Стабільно мали попит Toyota, особливо позашляховики, попит на яких «підігріли» зима і акції – в результаті 1,24 тис автомобілів і близько 7% ринку. Renault весь 2010 рік набирав обертів, а в грудні дилери змогли реалізувати більш як 1 тис автомобілів і посісти п’яте місце на ринку. Наростили продажі і в дилерській мережі Skoda, за підсумками грудня захопивши близько 5,2% ринку. Натомість Ford не зміг витримати високого темпу попередніх місяців у ТОП-10, оскільки в дилерській мережі закінчилися популярні моделі за привабливими цінами. Збільшивши в грудні продажі на 13-16% порівняно з листопадом, наступні позиції посіли Chevrolet, Mitsubishi і Nissan. У сегменті преміум-автомобілів аналітики зазначають зростання у Lexus, Mercedes-Benz, Audi і Land Rover. Але й серед дорогих автомобілів до кінця місяця почав відчуватися дефіцит. «Ринок увійшов у новий, 2011, рік з дуже хорошим темпом, що дозволяє розраховувати на вже швидке відновлення обсягів продажів», – резюмують аналітики групи. У 2009 році в Україні продано 162,3 тис нових легкових автомобілів, що на 74% менше, ніж у 2008-му, а 2010 року експерти прогнозували обсяг авторинку у розмірі 150-170 тис одиниць. |
Tweet |
Send by E-mail Print version |