Електромобілі за 10 років витіснять машини на бензині | |
Цього року знаменитий Франкфуртський автосалон (IAA) проходить під девізом «Майбутнє входить до базової комплектації» (Future comes as standard). Щоб повірити в цей гучний слоган, досить поглянути на екстер’єр представлених автомобілів. Складається враження, що учасники салону привезли на стенди кращі концепт-кари (макети майбутніх моделей). Але виробники заявляють, що більша частина футуристичних експозицій – це готові до випуску серійні моделі, пишуть у «Сегодня». Спільна риса більшості з них – готовність до роботи на альтернативних нафтовим видах палива. А якщо врахувати те, що саме цей автосалон проводить Асоціація автомобільної промисловості Німеччини (VDA – найвпливовіша автомобільна організація в ЄС), то можна дійти висновку: європейці змирилися з тим, що дешевого бензину й дизпалива вже не буде, і підготувалися до цього заздалегідь. Ще років 5 тому найбільший інтерес на автошоу викликали автомобілі-гібриди (їздять одночасно і на нафтовому паливі, і на електриці). Зараз же ажіотаж на стендах зі стовідсотковими електрокарами. Зважимося припустити, що в найближчі 10 років відбуватиметься поступова заміна наявного автопарку на автомобілі нового покоління, пишуть у виданні. Автомобіль майбутнього являтиме собою невеликий компактний транспортний засіб, при цьому дуже безпечний і начинений електронікою. Джерелом живлення стане біодизель, біогаз (метан, отриманий в результаті процесів гниття) і електрика. Ще за 5 років до цього списку додасться водень. Цілком від нафти ми відмовитися, звичайно ж, не зможемо, але скоротити її споживання – напевно. Особливістю нових гібридних автомобілів і електромобілів є застосування літій-іонних батарей замість нікель-металогідридних акумуляторів. Саме такі батареї будуть встановлювати на серійні електромобілі. За рахунок цього вони здатні проїхати на електротязі в 10 разів більше (до 100 кілометрів), ніж у випадку зі звичайним гібридом, а підзарядження машини від 220-вольтної розетки займає півтори години. Середня витрата палива при цьому – 2,2 літра на 100 км. При цьому автомобілі будуть оснащуватися системою, що дає змогу завдяки домашньому комп’ютеру або смартфону перевіряти через Інтернет рівень зарядження батарей автомобіля та зіставляти прогнозований запас ходу з маршрутом майбутньої подорожі на карті. А головна сенсація автосалону – концепт Mercedes Benz F125. Енергія для батарей під час руху виробляється водневою силовою установкою. При повністю заправленому бакові вона забезпечує прототипу рух на близько тисячі кілометрів. Виключно на електротязі прототип може проїхати 50 кілометрів. Карбоновий бак вміщує 7,5 кілограма водню, що перебуває під тиском 700 бар. Пересічна витрата палива складає близько 0,79 кілограма на сто кілометрів пробігу. |
Tweet |
Send by E-mail Print version |