«Ашан» побудує в Україні конкурентів «Сільпо» і «Фуршету» | |
Company: Auchan |
Французький рітейлер Auchan вирішив вивести в Україну ще одну свою мережу. Як стало відомо, компанія шукає земельні ділянки для розміщення так званих міських гіпермаркетів — їх площа в три рази менша магазинів, що працюють зараз в Україні. У цьому форматі рітейлер може розвиватися більш високими темпами, відзначають експерти. Про те, що компанія шукає ділянки для будівництва гіпермаркетів, розповіло джерело, близьке до «Auchan-Україна». Про це знають і в декількох консалтингових компаніях. «Рітейлер активно шукає площі розміром 7-7,5 тис. кв. м (торгова площа близько 5 тис. кв. м). Подібний формат Auchan розвиває в Росії, там магазин працює під вивіскою «Ашан-Сіті», — говорить менеджер в одній з консалтингових компаній. За його інформацією, магазини планується розміщувати також у торгових центрах. Гендиректор Auchan в Україну Жерар Галле підкреслив, що компанії завжди були цікаві площі розміром від 5 тис. кв. м. «Так було з початку нашого виходу в країну. Якби сьогодні нам запропонували такі площі, ми б погодилися», — запевнив він. За словами пана Галле, назва мережі поки що не обговорювалася. Міські гіпермаркети в портфелі рітейлера з‘явилися не так давно. У Росії в 2007 р. компанія придбала частину мережі «Рамстор». Площі цих магазинів — 5-6 тис. кв. м — були нестандартними для компанії, Auchan розвивав супермаркети (до 4 тис. кв. м) і гіпермаркети (від 10 тис. кв. м). Крім того, в магазинах була велика частка продовольчих товарів в асортименті — 80% проти 20% непродовольчих (у звичайних гіпермаркетів 60% на 40%). Нова концепція зацікавила материнську компанію, і в 2011 році такий магазин був відкритий у Франції. У разі його успішності компанія розглядала можливість розвитку цього формату й в інших країнах. Зараз в Україні Auchan розвиває гіпермаркети набагато більшою площею — близько 15 тис. кв. м. З моменту виходу в Україну в 2007 р. компанія відкрила вісім таких магазинів. «Але розвиватися в регіонах і в центрі Києва з великим форматом складно. Бракує площ», — говорить джерело, близьке до «Auchan-Україна». Наприклад, з десяти торгових центрів, що будуються в Києві, тільки в двох площі під якірного орендаря більше 10 тис. кв. м, погоджується менеджер однієї з консалтингових компаній. На його думку, розвиваючи менший формат, рітейлер зможе більш швидкими темпами розвиватися в країні. Auchan — сильний конкурент, і вихід у сегмент міських гіпермаркетів буде відчутний для його учасників, вважає директор консалтингової компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. «У Auchan найвищий показник виручки з квадратного метра серед мереж, що працюють в Україні», — підкреслює менеджер однієї з консалтингових компаній. В Україні ритейлер зміг за чотири роки зайняти п’яте місце з продажу. У сегменті міських гіпермаркетів Auchan буде конкурувати з Novus, «Сільпо», «Народний», «Фуршет», «Еко-маркет» і «Таврія-В». Однак, якщо окремі магазини рітейлер побудувати зможе, то про розміщення їх у торговельних центрах до цих пір компанії домовитися не вдавалося, відзначають учасники ринку. «Auchan шукає площі вже кілька місяців, але ніяк не може домовитися. Порівняно з конкурентами ритейлер пропонує надто низьку орендну плату», — говорить джерело в одній з консалтингових компаній. За словами співрозмовника, Auchan пропонує 5-6 дол за кв. м, тоді як інші учасники — 15-18 дол за кв. м. Саме тому зараз тільки один гіпермаркет Auchan розміщений у торговому центрі у Львові. «Просто власник цього центру дуже хотів, щоб в його об’єкті працював зарубіжний оператор», — пояснив він. |
|
Tweet |
Send by E-mail Print version |