Спільні покупки відбуваються групами людей на спеціалізованих сайтах, тематичних форумах (в «клубах спільних покупок») і через соціальні мережі.
Спільна покупка (спільна закупівля, колективна покупка) — принцип організації покупки, при якому кілька осіб об’єднуються в групу для придбання товарів безпосередньо від постачальника або виробника за оптовими цінами, або в іншій країні.
Посередником між постачальником і покупцями стає організатор закупівлі (приватна особа, або організація, багато з яких зареєстровані за кордоном). Він займається вибором асортименту, пошуком постачальників, збором замовлень і оплати від учасників покупки (покупців), отриманням товару і передачею його покупцям.
Integrated, “absolute” ratings is calculated
by survey results of 3 respondent groups.
Details…
The Favorites of the Year is determined by the Consumers (non-indifferent public),
Experts (authoritative specialists of this market industry) and
Celebrities Jury (known public figures and celebrities).
In forming of the integrated ratings, the following weight is assumed:
Absolute rank =
(average yearly rank of Consumers × 0.4) +
(rank of Experts × 0.4) +
(rank of Celebrities × 0.2).
The store which has taken 1st place in this rating — is the most successful Ukrainian trading establishment of 2016 in the “Wholesale online store of women’s clothing” category!
Using this rating is only possible with obligatory link to the source.
This rating was built as a result of the study of social preferences in 2016,
under the “Favorites of Success” Contest in Ukraine and it’s the free information.
In case of full or partial republishing of the information drawn from this rating,
it is obligatory to mention the name of the “Favorites of Success” Contest in printed publications,
or put an active hyperlink to this page in the electronic media. Details…
Advanced reporting booklet about the study, including demographics of the respondents, by regional breakdown, information
roll-call of ad hoc judges etc, can also be obtained from managers of the contest.