Спільні покупки відбуваються групами людей на спеціалізованих сайтах, тематичних форумах (в «клубах спільних покупок») і через соціальні мережі.
Спільна покупка (спільна закупівля, колективна покупка) — принцип організації покупки, при якому кілька осіб об’єднуються в групу для придбання товарів безпосередньо від постачальника або виробника за оптовими цінами, або в іншій країні.
Посередником між постачальником і покупцями стає організатор закупівлі (приватна особа, або організація, багато з яких зареєстровані за кордоном). Він займається вибором асортименту, пошуком постачальників, збором замовлень і оплати від учасників покупки (покупців), отриманням товару і передачею його покупцям.
Integrated, “absolute” ratings is calculated
by survey results of 3 respondent groups.
Details…
Consumers (40%)
Experts (40%)
Celebrities (20%)
The Favorites of the Year is determined by the Consumers (non-indifferent public),
Experts (authoritative specialists of this market industry) and
Celebrities Jury (known public figures and celebrities).
In forming of the integrated ratings, the following weight is assumed:
Absolute rank =
(average yearly rank of Consumers × 0.4) +
(rank of Experts × 0.4) +
(rank of Celebrities × 0.2).
Is the list of participants incomplete or inaccurate?
Some participant is not listed, or vise versa, it's necessary to remove the nominee which has gone out of market?
Please inform the organizers of the survey about that!
This rating reflects the current interim results of the study of public opinion as on 11/27/2024 2:46:03 and it’s not yet final. Details…
Strictly prohibited any use and reproduction of unfinished voting results without link to the source, without clear
explanation of the methodology of the “Favorites of Success” Contest and without mandatory
notes that poll is still continues and this result is not yet final.
You can affect on this rating, by attracting to the poll
new respondents, your friends and acquaintances, who will also specify their personal preferences in the poll,
expressing their trust to chosen participants.