Журі:
|
У народному рейтингу громадських уподобань в рамках конкурсу «Фаворити Успіху» беруть участь всі торгові марки товарів та послуг, що офіційно представлені на українському ринку, у відповідних категоріях свого профілю. Також у конкурсі беруть участь столичні розважальні та торгові заклади, фінансові установи, засоби масової інформації, та найяскравіші представники вітчизняного шоу-бізнесу.
Перелік номінацій Конкурсу визначають самі респонденти, самостійно формуючи список торгових марок і компаній, пропонуючи їх до участі за допомогою спеціальної форми на сторінках Інтернет-голосування. Учасники опитувань також повідомляють про марки, що вже не працюють на українському ринку, або за якихось інших об’єктивних причин мають бути вилученими з голосування. Організатори досліджень ретельно перевіряють всю отриману інформацію та вживають заходів із своєчасного наповнення каталогу торгових марок актуальною та достовірною інформацією.
Щорічні опитування громадської думки в рамках конкурсу спрямовані на визначення найкращих торгових марок України практично в усіх напрямках ринку товарів і послуг народного споживання.
Рейтинг конкурсу «Фаворити Успіху» не є комерційним. Участь у рейтингу безкоштовна. Претендувати на звання «Фаворит Успіху» може кожна торгова марка/компанія, присутня на українському ринку, без оплати та домовленості з організаторами. Публічні опитування в рамках конкурсу не передбачають отримання респондентами обов’язкової додаткової інформації від Конкурсантів і є повністю незалежними!
Опитування відбуваються протягом ВСЬОГО календарного року. Організатори Конкурсу «Фаворити Успіху» ніяк не можуть впливати на хід опитувань і не укладають ніяких домовленостей із конкурсантами до підведення щорічних підсумків. «Фаворитів Успіху» визначаєте тільки ВИ!
Обробка даних, отриманих в ході опитувань здійснюється маркетинговою дослідницькою компанією InMind, і проходить ретельний аудит Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).
Результати дослідження публікуються у відкритий доступ у вигляді рейтингів. Ними можна вільно скористатися з будь-якою некомерційною метою з посиланням на джерело даних.
|
Рейтингові позиції учасників дослідження визначаються (гравців ринку у розділах Товари, Послуги, Життя міста, Шоу-бізнес та Медіа (ЗМІ) визначаються шляхом опитування трьох респондентських груп: Експертів, Знаменитостей і Споживачів. Рейтинг уподобань респондентів, що дозволяє наочно визначити лідера — найкращий вибір, складається для кожної респондентських групи окремо, а також побудувати комплексний, інтегральний рейтинг у сукупності.
Експерти (галузеві спеціалісти)
До складу комісії запрошуються фахівці вузького профілю, представники спеціалізованих ЗМІ, наукові працівники профільних інститутів, практикуючи лікарі, представники організацій з питань захисту прав споживачів, фахівці з державних та громадських організацій, інших підприємств, установ, організацій, які працюють в різних галузях народного господарства, де здійснюють свою діяльність учасники конкурсу.
Підбір та формування комісії Спеціалістів (експертів у певних напрямках ринку товарів і послуг) здійснюється Організатором та партнерами конкурсу з рейтингових досліджень. Процедура створення цієї комісії також припускає можливість самовисунення. Спеціалісти, які бажають долучитися до комісії, мають заповнити заявку на Інтернет-сторінці expert.favor.com.ua. Організатор може запитати у претендента додаткові відомості та їх документальне підтвердження.
Анкетування галузевих експертів відбувається щорічно, один раз на рік. Період анкетування не має суворих часових меж, але зазвичай триває протягом 3 та 4 річних кварталів: стартує з початком нового бізнес-сезону у вересні та закінчується у грудні, напередодні передачі результатів опитувань незалежній рейтинговій агенції та аудиторам.
Спеціалісти можуть проголосувати тільки в категоріях товарів та послуг, що відповідають їх професійної компетенції, під власним ім’ям. Дані кожного фахівця (ім’я та прізвище, посада та місце роботи, можливо додаткові відомості за бажанням), разом із фотографією та логотипом компанії, яку представляє Спеціаліст, розміщується на веб-сайті конкурсу, у розділі «Експерти», а також у щорічних звітних виданнях конкурсу.
Спеціалісти, що представляють учасників рейтингу, не можуть вибирати власні марки і не голосують у категоріях, в яких представлені торгові марки їх компанії. (При онлайн-голосуванні це обмеження регулюється автоматично, засобами програмного забезпечення.) Експертне голосування вважається таким, що відбулося, а вибірка репрезентативною, тільки у разі, якщо в номінації проголосувало не менше 5 учасників даного журі.
Конкурс представляє кожного Спеціаліста індивідуально та поіменно. Публікація інформації про Спеціалістів відбувається автоматично, як тільки Спеціаліст визначить найкращих, на його думку, конкурсантів, у категоріях, відповідних його спеціалізації. У разі, якщо Спеціаліст зареєструвався для участі в анкетуванні, але не дав свою оцінку конкурсантам у жодній із зумовлених номінацій, дані про нього та про його участь в оцінці конкурсантів не публікуються.
Журі Успішних Людей (Знаменитості)
Успішна Людина — знаменитість, особа відома широким верствам населення з преси або телебачення, яка бере участь у голосуванні у складі Журі Успішних Людей, та бере участь у церемонії нагородження, вручає нагороду Переможцеві на сцені.
До складу Журі Успішних Людей входять найвідоміші та добре впізнавані публічні люди України — зірки, знаменитості. Саме вони впливають на формування смаків і вподобань суспільства, є гордістю нації, прикладами для наслідування і кумирами молодого покоління. Це особистості, що досягли безперечного успіху у власному напрямку діяльності, та які можуть гідно оцінити успіхи інших. Таких людей без перебільшення можна назвати «експертами з Успіху», оскільки кожен з них є успішною особою.
Конкурсантів оцінюють видатні українці, які досягли визнання у різних галузях діяльності. До складу Журі запрошуються: представники українського бомонду, діячі вітчизняної культури та мистецтва, зірки естради та кіно, відомі співаки, ведучі програм на радіо та телебаченні, режисери, модельєри, успішні підприємці, представники рекламного бізнесу, ресторатори, спортсмени, письменники та видавці, громадські діячі, тобто обличчя-бренди, які регулярно з’являються у пресі та на телебаченні. Підбір та формування Журі Успішних Людей здійснює організатор конкурсу. Самовисунення до Журі Успішних Людей неможливе.
Представники Журі Успішних Людей мають можливість вибирати номінації для голосування на власний розсуд і вказувати свій вибір лише в номінаціях, в специфіці яких вони достатньо обізнані та мають власну сформовану думку щодо представлених конкурсантів. Таким чином респонденти голосують лише в тих номінаціях, в яких можуть зробити самостійний усвідомлений вибір і своїм голосом надати персональну рекомендацію найкращого вибору. Голосування в кожній номінації вважається таким, що відбувся а вибірка репрезентативною тільки з випадку, якщо в номінації проголосували не менше п’яти учасників даного журі.
Організатор представляє кожного члена Журі Успішних Людей, що брав участь у опитуваннях, індивідуально та поіменно, в звіт-буклетах про дослідження і на веб-сайті конкурсу, у розділі «Журі Успішних Людей».
Споживачі (небайдужа громадськість)
Увійти до складу цієї комісії може кожен користувач українського Інтернету, який купує та споживає товари та користується послугами, що представлені на голосуванні, та бажає взяти участь у визначенні найкращих товарів та послуг року. Народне голосування триває безперервно протягом усього року на Інтернет-порталі FAVOR.com.ua. Фаворитів Споживачів обирає вся країна!
Споживачі мають можливість вибирати номінації для голосування на власний розсуд і вказують свій вибір лише в номінаціях, в специфіці яких вони достатньо обізнані та мають власну сформовану думку щодо представлених конкурсантів. Таким чином респонденти голосують лише в тих номінаціях, в яких можуть зробити самостійний усвідомлений вибір і своїм голосом надати персональну рекомендацію найкращого вибору. Для забезпечення об’єктивної оцінки, працівники організацій, які представляють учасників рейтингу, або особи пов’язані з учасниками рейтингу, не можуть вибирати власні марки і не можуть голосувати у категоріях, в яких представлені торгові марки їх компанії. (Обмеження регулюються автоматично, засобами програмного забезпечення системи опитування.)
У категоріях, в яких Споживач не має сталої думки, або не має досвіду для того, щоби зробити упевнений вибір, він має можливість переглядати поточні або архівні результати голосування, читати рекомендації інших обізнаних Споживачів, розглядати інформацію про торгові марки, та про компанії що їх представляють, в каталозі порталу.
На відміну від респондентів двох інших груп журі, Споживачі мають змогу голосувати у кожному з чотирьох кварталів протягом всього року. Така система голосування дозволяє враховувати коригування вподобань Споживачів упродовж року, що може бути пов’язано зі зміною якості продукції наявних марок, чи довіри до них, та появою на ринку нових пропозицій.
При підрахунку річного результату голосування Споживачів, підсумовується середній бал, отриманий конкурсантами в кожному з чотирьох кварталів. Система розділення опитування на 4 етапи дозволяє не тільки відстежувати динаміку змін в уподобаннях споживачів протягом року, але й перешкоджає здійсненню зловмисних масових «накруток» (т.зв. флешмобів) на користь певних номінантів, оскільки кожна поетапна оцінка вирівнюється на фоні інших кварталів.
Календарні етапи народного голосування:
- 1 січня — 31 березня
- 1 квітня — 30 червня
- 1 липня — 30 вересня
- 1 жовтня — 31 грудня
Імена та фотографії найактивніших споживачів, які вказали власних Фаворитів у 100 і більше номінаціях конкурсу в будь-якому кварталі року, автоматично потрапляють на Дошку Пошани респондентів. Ці користувачі беруть участь у регулярних розіграшах призів і отримують безкоштовні запрошення на заходи конкурсу.
До Інтернет-голосування застосовується низка правил і обмежень, створених для забезпечення максимально об’єктивного обліку громадської думки за принципом «одна людина = одна оцінка», а також для уникнення фальсифікацій з боку ангажованих осіб. Всі правила і обмеження в основному регулюються автоматично, засобами програмного забезпечення.
Правила голосування Споживачів
Для участі в Інтернет-голосуванні необхідно зареєструватися на сайті конкурсу та вказати правдиві дані про себе. Обов’язковими до заповнення є пункти «Стать», «Вік» (їх можна за бажанням приховати від інших користувачів), «Регіон», та адреса електронної пошти. Також можлива реєстрація з використанням облікового запису сторонніх соціальних мереж, таких як Фейсбук, ВКонтакті та Твіттер.
Персональні дані та контактна інформація користувачів НЕ розкривається публічно і служить для можливості відновлення втраченого доступу до облікового запису.
Відразу після реєстрації, новий користувач порталу має можливість голосування. Отримавши одного разу власний обліковий запис та доступ до голосування в якості респондента, Споживач може безперешкодно брати участь у всіх подальших щоквартальних та щорічних етапах голосування.
Споживач може вказувати свій найкращий вибір у будь яких номінаціях впродовж кожного календарного кварталу. Під час голосування можна:
- Обирати найкращі, на свій погляд, торгові марки у категоріях (при цьому рейтинг обраних марок зростає).
- Змінювати свій вибір, переставляючи відмітки з одних марок на інші (при цьому рейтинг марок, з яких відмітки знято, знижується). Проте, після перегляду поточних результатів голосування, респондент вже не може змінити свою думку і впливати на рейтинги у поточному сезоні.
- Пропонувати до участі торгові марки, які нещодавно з’явилися на ринку та ще відсутні на голосуванні.
- Пропонувати до видалення з голосування марки, які зникли з ринку.
- Коментувати свій вибір та особисту думку про конкурсантів на веб-сторінках голосування (дотримуючись загальноприйнятих етичних норм).
Обмеження голосування: (регулюються автоматично засобами програмного забезпечення)
- Одна людина може мати тільки один обліковий запис на FAVOR.com.ua. При виявленні кількох облікових записів, що належать одному користувачу, всі записи, створені в результаті повторних реєстрацій видаляються, а повторні голоси не зараховуються. (Якщо користувач вже був зареєстрований на порталі, він повинен увійти під своїм зареєстрованим ім’ям, при необхідності скористатися автоматичною системою нагадування пароля, але ніколи не реєструватися повторно.)
- Конкурс проводиться тільки по відношенню до гравців українського ринку. При складанні рейтингів береться до уваги думка виключно українських споживачів. Відповідно, Інтернет-голосування на FAVOR.com.ua проводиться тільки серед користувачів українського Інтернету. Голоси абонентів іноземних Інтернет-провайдерів не зараховуються у голосуванні, не відображаються в результатах і не впливають на підсумкові рейтинги. Винятком тут є номінації розділів «Шоу-бізнес» та «Туризм», де голоси іноземців (нерезидентів України) враховуються.
- У блоках категорій «Послуги» та «Життя міста», конкурсом представлена низка номінацій, що стосуються ринку виключно столичних послуг, а також торгових і розважальних закладів столиці, спортивних, медичних та освітніх установ Києва. У «столичних» номінаціях голосують тільки кияни. Мешканці інших регіонів можуть вільно переглядати результати, ділитися думкою та власним досвідом, але не можуть впливати на результати голосування.
Організатор має право заблокувати доступ до голосування у випадку спроб фальсифікації — штучного збільшення кількості голосів за певні марки шляхом голосування із використанням програмних засобів: за створення фіктивних поштових скриньок, вказання неіснуючих поштових скриньок, за реєстрацію кількох облікових записів (профайлів) одним користувачем. У цьому разі сфальсифіковані голоси користувачів дезактивується, а рейтинг конкурсантів, з яких знимаються незараховані голоси, знижується.
Процедура підрахунку рейтингів
Під час голосування у будь-якій з номінацій респонденти кожної групи вибирають від одного до п’яти конкурсантів (торгових марок, компаній, учасників), яких вони вважають найкращими, яких респонденти готові рекомендувати в якості найкращого вибору. Кількість конкурсантів, за яких може проголосувати респондент, залежить від загальної кількості представлених в номінації конкурсантів.
Кількість учасників у номінації |
З них респондент може вибрати |
<6 |
1 |
6–10 |
до 2 |
11–15 |
до 3 |
16–20 |
до 4 |
>20 |
до 5 |
У категорії в якій представлені 5 або менше конкурсантів, респонденту пропонується вибрати тільки одного з них. Там де представлені від 6 до 10 конкурсантів, респондент може вказати в якості свого вибору до двох персональних фаворитів. Від 11 до 15 — до трьох, і так далі, пропорційно до загальної кількості конкурсантів, але ніколи не більше п’яти.
Підсумкова оцінка респондентської групи по кожній окремій номінації вважається репрезентативною тільки у разі, якщо в номінації проголосували не менше п’яти людей. А комплексна оцінка, що базується на інтегральних результатах кожної з трьох респондентських груп, розраховується тільки за умови достатньої кількості респондентів у кожній з трьох груп.
Розраховуються відсотки згадування (кількості голосів «за») кожного конкурсанта щодо загального згадки (кількості голосів) в даній номінації.
Результат нормується таким чином, щоби найбільший відсоток дорівнював 5 балам, а 0% — 0.
Для кожного учасника обчислюється загальний (інтегральний) рейтинг на основі балів, отриманих від усіх трьох респондентських груп. При обчисленні загального балу враховується вагомість думки кожної групи, що задіяна в голосуванні.
При обчисленні інтегрального рейтингу, з метою визначення «Абсолютного Фаворита» у категорії, прийняті наступні вагомості:
|
Остаточний бал розраховується за формулою:
За результатами оцінок у кожній таблиці, згідно позиціям, які посів учасник, рейтингова агенція, використовуючи професійні технології, обчислює кінцеву оцінку. Таким чином визначаються Переможці в кожній номінації Конкурсу.
|
Абсолютним Фаворитом у категорії вважається учасник, що посів перше місце за інтегральною комплексною оцінкою в рейтинговій таблиці даної категорії.
Конкурсант, що посів перше місце в підсумковому рейтингу окремої респондентської групи, може бути визнаним відповідно: Фаворитом Експертів, Фаворитом Успішних Людей або Фаворитом Споживачів.
Доповнення до правил розрахунку рейтингів та визначення переможців
Додатково до описаної оригінальної методики, відносно результатів дослідження застосовується кілька правил, згідно із вказівками аудиторів конкурсу.
Обмеження при обчисленні переможців конкурсу, відповідно до рекомендацій КМІС, 2009 р.:
- У разі недостатньої репрезентативності спеціальних Журі (якщо кількість членів Експертного Журі або Журі Успішних Людей у номінації становила менше 5 осіб, що не є достатнім для отримання стійкої та надійної оцінки, оскільки думка декількох респондентів може суттєво впливати на загальний результат і викривлювати його), комплексний інтегральний рейтинг в категорії не обчислюється і, відповідно, «Абсолютний Фаворит» не оголошується;
- У випадку, якщо за лідера споживацького Інтернет-опитування (Фаворита Споживачів) не було віддано жодного голосу двох інших Журі, така перемога, на думку аудиторів конкурсу, не може вважатися повною мірою об’єктивною і тому не оголошується публічно. Крім того, у цьому випадку, аудитор вважає за можливе дискваліфікувати такого конкурсанта з річного рейтингу, і оголосити в якості переможця іншого конкурсанта, що посів друге місце, якщо він отримав належну підтримку інших респондентських груп.
Вказівки КМІС’у щодо обчислення рейтингу номінантів, рекомендованих до дослідження посеред року, 2011 р.:
- Оригінальна методика конкурсу передбачає розподіл голосування, направленого на дослідження споживацьких уподобань протягом року, на поквартальні етапи. Таким чином, методикою допускається можливість номінування нових учасників посеред року, наприклад, починаючи з II-го або III-го календарного кварталу. При цьому, при розрахунку річного рейтингу учасника споживацького голосування, за основу рейтингу береться середньоарифметичний бал, отриманий учасником в кожному з кварталів, у яких він був присутній в анкеті опитування. Така методика, на жаль, робить можливим для нового конкурсанта, який з’явився в анкеті голосування, наприклад, у другому півріччі, і який зумів набрати в завершальних етапах конкурсу максимальну оцінку, «переважити» в річному рейтингу своєю уявною «максимальною» середньоарифметичною оцінкою іншого конкурсанта, який був лідером номінації у першому півріччі.
Відповідно до вказівок аудитора, було запроваджено механізм «пенальтизації» оцінки учасників, що були відсутніми на початкових етапах дослідження (голосування). Середній річний рейтинг розраховується таким чином, щоб умовна оцінка учасника в періоди його відсутності не перевищувала 4 бали (з урахуванням прийнятої нормованої 5-бальної шкали).
« |
Медаль «Фаворит Успіху» — добре розпізнаваний споживачем символ довіри — це характеристика найкращої в своїй галузі торгової марки і надійна рекомендація для здійснення найкращого вибору! Символ «Фаворит Успіху» — факт найвищої довіри споживачів і високий стандарт якості, підтверджений професіоналами. |
» |
По завершенні повного циклу досліджень, учасники, які посіли перше місце в рейтингу своєї категорії, отримують від Організаторів відповідне повідомлення про перемогу, що дає їм можливість скористатися перевагами офіційного переможця і взяти участь в резонансних масових заходах конкурсу. Переможці, торгові марки №1 в Україні, оголошуються на щорічному святковому шоу — урочистій церемонії нагородження (яка широко висвітлюється в ЗМІ), і нагороджуються медаллю «Фаворит Успіху».
Згідно з Положенням про Конкурс, у разі перемоги конкурсанта, якщо його переможний статус відповідає статусу «Абсолютного Фаворита Успіху» (найвищий бал за інтегральною оцінкою ВСІХ респондентських груп), Переможець має право, протягом п’яти днів після отримання повідомлення про перемогу, використати право «Ексклюзивного оголошення переможцем у номінації». У такому випадку, Організатор зобов’язується не оголошувати на церемонії нагородження торгові марки, які за результатами досліджень посіли інші переможні позиції — «Фаворит Експертів», «Фаворит Успішних Людей», «Фаворит Споживачів», та ін.
Переможці, що не побажали скористатися перевагами пакету Переможця Конкурсу, не оголошуються Організаторами, не беруть участі в масових публічних заходах конкурсу та промо-кампанії в ЗМІ, не отримують відповідні статусу переваги та права на використання нагородної символіки переможця.
|