Успіх сімейного бізнесу в інтелекті і планах
  
Компанія: BogushTime

На містичному бізнес-шабаші «Міцний горішок» в п’ятницю 13 травня була обрана тема «Сімейного бізнесу». І вона успішно відбулася 16 червня у двоповерховому ресторані «BEEF мясо&вино».

Прихильник сімейного бізнесу, власниця Студії управління часом BogushTime та модератор заходу Людмила Богуш заявила, що працює над створенням сімейного бізнесу і планує компанію зробити « Apple на тренінговому ринку».

Неодноразовий експерт дискусійного клубу «Міцний горішок», консультант Верховної ради України Тетяна Гурьєва та чоловік, консультант Кабінету Міністрів та Верховної Ради з питань безпеки підприємництва Олег Івченко, вважають, що майбутнє – за сімейним бізнесом і така форма бізнесу завжди була в Україні і вона є найкращою для нашої країни.

Не даремно побутує думка, що в Україні вижити можна саме в сім’ї.

Тетяна Єлфімова, засновниця соціального проекту «ЩАСЛИВА РОДИНА» та фестивалю сімейних цінностей «СімЯ», засновниця кількох бізнесів з нуля, приходить на Міцний горішок за новими ідеями. І нагадуємо, що 16 червня – це щасливий день для створення бізнесів та торгових марок. Тому, в наступних дискусіях дізнаємося, які нові справи заснували учасники міцного Клубу.

А от Юлія Черевко, менеджер з комунікацій та засновниця Майстерні свята «Подсолнух», з радістю би прийняла сім’ю в свою компанію, особливо з інвестицями, але поки що співпраця завершується на моральній підтримці і вірі в перспективу бізнесу.

Серед експертів також було подружжя Володимир Мельник та Катерина Сухобок. Вони є засновниками та власниками компанії «Аплінк», а також ще двох компаній. Разом 8 років, з них шість – займаються спільною справою. Вони ділилися своїм успішним досвідом ведення сімейного бізнесу, в який не залучають родину. Саме таку тактику вони обрали для кращих результатів.

Людмила Богуш жартувала, що на засіданні зібрались тільки прихильники сімейного бізнесу, хоча не завжди сімейний бізнес закінчується хеппі-ендом. І це Людмила знає з власного досвіду. Коли розходишся в сім’ї, як правильно вчинити з бізнесом.

«Щоб мирно розійтись, треба знати, яку існують зв’язки між людьми», – вважає учасник дискусії Марина Сбродова. Це батьки-діти, чоловіки-жінки, брати-сестри, значимі люди, бізнес-зв’язки – чітки рамки домовленостей. На роботі сім’я не може спілкуватись як сім’я, виключно як ділові партнери. А тільки сімейні люди переступають поріг дому, переключаються на іншу форму зв’язків – брати-сестри, батьки-діти, чоловіки-жінки. Марина Сбродова також навела приклад, як можуть розходитись чоловік та жінка, не зруйнувавши при цьому бізнес. Існують люди, які можуть створювати бізнес, а вже реалізовувати їм не цікаво. Наприклад, один бізнесмен кілька разів одружувався, створював кожного разу новий бізнес, попередній не руйнував, а залишав колишнім дружинам, і отримував під прибутку відсотки.

Ми часто задаємось питанням, чому люди знищують бізнес, намагаються свої обов’язки перекинути на свою половинку. І відразу перше, що приходить у голову, – знайшов нову кохану людину. А причин може бути безліч. Наприклад, справа вже не цікава, хтось запропонував таке, від чого відмовитись не можливо, погане самопочуття, щось сталось в родині. Причини потрібно обов’язково дізнаватися, але це культура спілкування, яка на жаль в Україні погано розвинена. І тому, щоб сімейний бізнес правильно зберегти чи не зберегти, потрібно на етапі створення домовитись, щоб буде, якщо розійдемось, хтось захворіє чи інші причини, які передбачаємо у документі. Шлюбний контракт, якого так сахаються українці якраз про те, що буде робити подружжя, коли розійдеться.

Але як створити сімейний бізнес, і убезпечити перенесення сімейних стосунків на бізнес? «Ці правила потрібно прийняти від початку, – вважає Олена Ламанова, експерт, фахівець по управлінню персоналом у сімейному бізнесі, власник та директор компанії «Трілліум™». – Якщо ви входите у сімейний бізнес, то він буде з вами завжди. Розмови виникатимуть і на пляжі, і в басейні. Чому? Тому що ви налаштовані на справу і її любите. В тій компанії, яка «гарно себе поводить», прописані правила гри, які стосунки між родичами, а також кадрова політика – в несімейних компаніях часто зустрічається документ про те, як компанія приймає працівників ( з зовнішнього ринку чи вирощуємо в середині компанії). Далеко не всі члени сім’ї підходять на роботу в бізнесі, для цього потрібні певні якості: уміння домовлятися та професійні характеристики».

«Я знаю, що весілля – це часто привід до звільнення, адже є компанії, що є противниками працівників-родичів», – коментує Людмила Богуш.

«Сімейний бізнес – це рівноправні партнери, які однаково відповідальні за результати бізнесу. Всім людям властиво розслаблятися, не залежно сімейний чи не сімейний бізнес», – вважає Тетяна Єлфимова.

Але часто в Україні небажання працювати пов’язують з родинними зв’язками, а не з цілями і стилем життя людини. Саме про «Життєві цілі» йтиметься на 15-му ювілейному засіданні 7 липня в УНІАНі.
Наталія Гамоля, замісник головного редактора журналу «Личный счет» відкрила секрет успіху сімейного бізнесу для учасників дискусії – навчання нащадків з пеленок. Адже всі власники сімейного бізнесу чи майже всі мріють про те, щоб їх справу продовжили діти, які зазвичай хочуть своїх успіхів і не хочуть батьківських подарунків. Яке ж це навчання? Різностороннє, багатомовність. Якщо в сім’ї влаштовуються виставки, їдуть всі члени сім’ї працювати. Ніхто не залишається зі своїми справами – діє команда (Як сформувати команду? – 13-те засідання «Міцного горішка).

Тому, щоб створити сімейний бізнес, потрібно:

  1. мати щасливу сім’ю, яка грамотно підійде до виховання дітей та розмежує стосунки у сім’ї та бізнесі;
  2. на етапі створення бізнесу прописати правила в компанії, як діяти, коли хтось хоче покинути бізнес чи ввійти у долю бізнесу;
  3. врахувати дії, якщо сімейний бізнес буде не один;
  4. врахувати незацікавленість дітей і тактику їх зацікавлення;
  5. врахувати розпад сім’ї.

Інформаційні партнери:  

 
02660, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 11-а, офіс 313
Тел.: (044) 229-73-11,
(044) 599-19-50,
(044) 599-04-24
E-mail:
Веб:

Прикріплений файлПрикріплений файл Надіслати на E-mailНадіслати на E-mail   Версія для друкуВерсія для друку

Поки що коментарів немає… Станьте першим хто залишить коментар на цю тему!

Info Автор цієї сторінки заборонив коментувати її анонімним користувачам. Ви повинні авторизуватися або зареєструвати свій профайл щоби залишити тут повідомлення.