Current survey results of 2024 by the integrated assestment in category
Stores, supermarkets, trade centers / Hypermarket
Гіпермаркет — тип магазину самообслуговування, що за розмірами торгової площі перевищує 2500 кв.м. та містить понад 5000 асортиментних позицій продовольчих та непродовольчих товарів.
Дивіться також категорію «Супермаркет».
Від інших магазинів самообслуговування і від супермаркетів гіпермаркети відрізняються, насамперед, масштабністю. Це не тільки великі торгові площі, а й ще універсальний асортимент товарів, що перевищує асортимент супермаркету в 3—10 разів, особливо це стосується непродовольчих товарів, що нараховує зазвичай до 40—50 тисяч позицій. Асортимент може збільшуватися за рахунок додавання нетипових груп товарів. На нехарчову продукцію в продуктових гіпермаркетах припадає до 35—50% загального асортименту.
Гіпермаркети орієнтовані як на менш заможного клієнта, так і на оптових покупців.
Integrated, “absolute” ratings is calculated
by survey results of 3 respondent groups.
Details…
Consumers (40%)
Experts (40%)
Celebrities (20%)
The Favorites of the Year is determined by the Consumers (non-indifferent public),
Experts (authoritative specialists of this market industry) and
Celebrities Jury (known public figures and celebrities).
In forming of the integrated ratings, the following weight is assumed:
Absolute rank =
(average yearly rank of Consumers × 0.4) +
(rank of Experts × 0.4) +
(rank of Celebrities × 0.2).
Is the list of participants incomplete or inaccurate?
Some participant is not listed, or vise versa, it's necessary to remove the nominee which has gone out of market?
Please inform the organizers of the survey about that!
This rating reflects the current interim results of the study of public opinion as on 11/03/2024 16:59:03 and it’s not yet final. Details…
Strictly prohibited any use and reproduction of unfinished voting results without link to the source, without clear
explanation of the methodology of the “Favorites of Success” Contest and without mandatory
notes that poll is still continues and this result is not yet final.
You can affect on this rating, by attracting to the poll
new respondents, your friends and acquaintances, who will also specify their personal preferences in the poll,
expressing their trust to chosen participants.