ЗМІ: українським провайдерам доводиться продавати свої послуги дешевше, ніж будь-де в СНД | |
В Україні інтернет-провайдери мають найнижчий в СНД заробіток з одного абонента, водночас конкуренція в цьому сегменті бізнесу жорстка, повідомляє «КоммерсантЪ-Украина». Згідно з результатами щорічного дослідження Вимірювання інформаційного суспільства Міжнародного союзу електрозв’язку, що публікується з 2009 року, Україна посіла 68-ме місце серед 157 країн світу і шосте місце серед країн СНД за темпами розвитку IT-технологій. При цьому в Україні спостерігається вкрай низька ціна на широкосмуговий доступ до інтернету – 7,5 дол з одного абонента на місяць, що в 1,7 раза менше від середнього показника в країнах СНД. Аналітик компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський вважає, що настільки низька ціна на послуги широкосмугового доступу в інтернет в Україні пов’язана з високою конкурентністю ринку, викликаною активним розвитком локальних мереж і дрібних провайдерів. На його думку, даний вид бізнесу в країні не є високорентабельним, проте бар’єр входу на ринок широкосмугового інтернету також залишається досить низьким, що дозволяє зберегти високу конкуренцію на ринку. Водночас ринок постійно зростає. Його учасники зазначають, що ринок інтернет-доступу перспективний в першу чергу завдяки можливості швидко наростити доходи за рахунок зростання абонентської бази. За словами директора з корпоративних зв’язків «Київстару» Михайла Шуранова, тільки за період з другого кварталу 2012 року по другий квартал 2013 року кількість домогосподарств, підключених до послуги широкосмугового доступу, зросла на 38%, досягнувши практично 700 тис. У «Київстарі» звертають увагу на перспективність цього напряму, але кажуть, що рентабельність даного бізнесу вкрай залежна від так званої проблеми «останньої милі», тобто вартість підключення нового домогосподарства безпосередньо залежить від того, на якій відстані воно розташоване від найближчого комутатора. Кількість абонентів широкосмугового інтернету за останній рік зросла приблизно на 10-15%, заявив Вишлінський. Однак при цьому не варто очікувати в найближчому майбутньому зниження цін на високошвидкісний доступ до інтернету. «Ціни найближчим часом швидше за все будуть стабільними, тарифи не знизяться. Провайдери найімовірніше будуть прагнути підвищувати ARPU, пропонуючи абонентам збільшення швидкості або додаткові послуги», – резюмував аналітик. Крім вищесказаного звернемо увагу: наприкінці серпня поточного року консалтингова група E&C і Forbes з’ясували, що за останні шість місяців ринок фіксованого інтернет-доступу в Україні зріс на 3,7% – до 7,06 млн абонентів. Також експерти назвали найбільших гравців ринку широкосмугового інтернету (кількість користувачів) в країні. Так, за версією E&C і Forbes, в цьому сегменті бізнесу в Україні лідирують: «Укртелеком» (на 1 січня 2013 року – 1,541 млн осіб), «Київстар» (629,3 тис.), замикає трійку «Воля» (534,3 тис.). |
Tweet |
Надіслати на E-mail Версія для друку |