Більше трьох не збиратися: Groupon іде з ринку України
  

Forbes Україна

На роботі сервісу позначилися міжнародні проблеми

Больше трех не собираться: Groupon уходит с рынка Украины

На сайті української версії Groupon 25 січня з’явилося повідомлення про те, що компанія призупиняє свою діяльність на території країни. У ньому сказано, що після ретельного аналізу було прийнято рішення піти з місцевого ринку. «Прийняття цього рішення було нелегким. Ми оцінили нашу присутність у світі й ретельно вивчили ринки, на яких потенціал ринку відповідає необхідним інвестиціям», − ідеться в прес-релізі.

Генеральний директор «Групон Україна» Сергій Зубчевський зазначив, що всі зобов’язання перед клієнтами та партнерами буде виконано. Люди, які раніше придбали купони на знижки, отримають право використовувати їх до 25 лютого. У разі необхідності можна вимагати повернення коштів, звернувшись у службу підтримки.

Поки що йдеться виключно про закриття сайту і припинення продажів знижкових купонів. Зубчевський заявив, що Groupon продовжить свою роботу на території України, оскільки тут розміщуються деякі сервісні функції компанії. «Таким чином, останні зміни не вплинуть на більшість співробітників українського офісу», − пояснює генеральний директор «Групон Україна».

Поки що йдеться виключно про закриття сайту і припинення продажів купонів

Про які функції говорить Зубчевський? Один з учасників ринку повідомив Forbes, що українські співробітники після закриття місцевого представництва працюватимуть на російський офіс Groupon. Це зроблено з тієї простої причини, що в Україні утримувати їх дешевше, ніж наймати в РФ. Мова йде про зони, відповідальні за документообіг, пре-продаж тощо.

Чому закрилися?

Те ж джерело повідомило Forbes, що Groupon вже досить давно зупинив свій розвиток в Україні: «Для компанії цей ринок був не найголовнішим, останнім часом грошей на маркетинг майже не виділялося, частково управління велося з московського офісу. Водночас місцеві гравці активно витрачали гроші на рекламу, покращували сервіс, пропозицію».

Втім, на користь ідеї закрити місцеве представництво могла зіграти і загальна негативна тенденція у розвитку глобальної компанії. У вересні Groupon припинив роботу в семи країнах: Уругваї, Таїланді, Пуерто-Ріко, Тайвані, Філіппінах, Марокко та Панамі. У листопаді було оголошено про закриття ще чотирьох офісів: у Норвегії, Данії, Фінляндії та Швеції. На рішення про припинення роботи українського офісу могли вплинути і результати третього кварталу 2015-го: Європа, Близький Схід і Африка − регіон EMEA − в цілому просів на 13%. Можливо, в найближчому майбутньому буде оголошено і про інші скорочення. «Думаю, керівництво вирішило сконцентруватися на цільових ринках», − зазначив маркетинговий директор сервісу «Покупон» Дмитро Демченко.

Ринок знижок не зник, він еволюціонує! — Дмитро Демченко, маркетинговий директор сервісу «Покупон»

Сьогодні ринкова капіталізація Groupon складає лише $1,6 млрд. Для порівняння: у 2011-му сервіс знижок тільки вийшов на IPO і оцінювався ринком у більш ніж $12 млрд. За останні п’ять років вартість акцій компанії впала в 10 разів: із пікових $26,11 за акцію до нинішніх $2,6. За підсумками липня-вересня 2015 року виторг сервісу знизився на 2% в річному вираженні, хоча компанія і стала більше заробляти в США (+11%). Збиток за підсумками третього кварталу склав $27 млн.

Чи винна Україна?

Може скластися враження, що однією з причин виходу Groupon з України стали проблеми всередині країни: криза і різке зниження купівельної спроможності населення. Але учасники ринку так не вважають. Керівник проекту знижок Skidochnik Василь Степанюк підтверджує, що в Україні стало менше гравців на ринку знижкових сервісів, але в основному не витримували конкуренції невеликі проекти, не готові вкладати серйозні кошти у свій розвиток. «За підсумками навіть одного січня 2016-го можу сказати, що продажі купонів зросли на 20-25% порівняно з тим же періодом 2015-го», − каже Степанюк, хоча для його сервісу купони вже не є основним товаром.

За словами Демченка, 2015-й рік пройшов успішно і для «Покупон»: порівняно з 2014-м компанія зросла в 2,5 рази. «Ми активно інвестували в ТБ, радіо, розширювали канали залучення. Змінилися користувальницькі інтереси (від розваг перейшли до туризму), але середній чек виріс», − зазначає Демченко.

За його словами, з виходом Groupon ситуація для місцевих гравців тільки покращиться. «Ринок знижок не зник − він еволюціонує. Зараз ми розширюємося в регіонах, запускаємо нові інструменти, сервіси. І в цьому році ми повинні ще більше зрости в грошовій масі», − резюмував Демченко.


Надіслати на E-mailНадіслати на E-mail   Версія для друкуВерсія для друку
Коментарі(0)

Поки що коментарів немає… Станьте першим хто залишить коментар на цю тему!

або
Ви можете увійти за допомогою:
Увійти з Facebook Увійти з Google Увійти з ВКонтакті