Періодично організатори конкурсу «Фаворити Успіху» отримують від різних людей одне й те саме прямолінійне питання: «Чи існують якісь інструменти впливу на рейтинги? Простіше кажучи, чи можливо вплинути на результати конкурсу поточного року?».
«Звичайно ж так! Впливати на рейтинг можна! І навіть потрібно!»
Здавалося б, що може бути простіше: взяти та проголсувати, висловивши таким чином свою підтримку і довіру до улюблених торгових марок, оказавши на поточний рейтинг самий що ні на є прямий вплив!.. Але не все так просто!
По-перше, на відміну від пересічних респондентів, представники брендів-учасників рейтингу не мають можливості проголосувати у «своїх» номінаціях. Це відбувається через обмеження оригінальної методики конкурсу, які регулюється, зокрема, програмними засобами. (Невдовзі ми напишемо про них докладніше в окремій публікації.) Крім того, беручи до уваги факт, що в голосуванні щорічно беруть участь десятки тисяч людей (поряд із суворим принципом «одна людина = один користувач = один голос»), поліпшення своїх показників шляхом зазначення власного голосу в багатьох популярних номінаціях може виявитися краплею розмитою в морі, в той час як учаснику рейтингу хочеться отримати куди більш надійний і радикальний інструмент впливу.
Як би там не було, організаторам конкурсу хотілося би внести остаточну ясність у це спірне питання і дати з цього приводу офіційне роз’яснення... Відповідь може здивувати тих, кому відома наша тверда принциповість щодо якості та об’єктивності інформації, одержуваної в ході дослідження. Проте, на запитання про можливість впливу на рейтинг і стимулювання поліпшення результатів ми відповідаємо без коливань: «Звичайно ж так! Впливати на рейтинг можна! І навіть потрібно!»
У першу чергу, для того щоби краще розібратися в суті питання, читачеві варто ясно розуміти саму природу даного рейтингу. У конкурсі «Фаворити Успіху» кращі торгові марки країни визначаються шляхом кількісного народного голосування, поряд із якісною експертною оцінкою. Важливо усвідомлювати, що цей рейтинг не є ні показником обсягів продажів, ні будь-яких інших суто економічних показників. Цей рейтинг вимірює ДОВІРУ людей до бренду, відображаючи їх особисті симпатії і ставлення до продукції і послуг торгової марки. Графік, що отримується за підсумками щорічних опитувань, відображає рівень лояльності споживачів до бренду, а також динаміку зміни споживацьких уподобань, показуючи, що люди дійсно цінують, що бажають купувати, придбають у першу чергу і порекомендують друзям. Фактично, лідери даного рейтингу є рекомендацією №1 в Україні — найкращим вибором серед асортименту подібних конкурентних пропозицій.
Розібравшись у суті рейтингу і в тому, як і що він вимірює, наведемо кілька прикладів легального прямого впливу на його показники:
1. Підтримка лояльних шанувальників
Заклик до лояльних клієнтів / користувачів / покупців, або просто до шанувальників, підтримати TM в публічному голосуванні можна розмістити на корпоративному сайті, або в корпоративному блозі в соц. мережах. Якщо в учасника дійсно багато шанувальників, вони безумовно зможуть добути йому перемогу в статусі «Фаворит Споживачів»!
При цьому, учасникам рейтингу не потрібно хвилюватися, що деякі особливо затяті фанати будуть надмірно старанні в своїх зусиллях і спробують накрутити рейтинг за допомогою множинних реєстрацій, що може бути витлумачено як спробу фальсифікації, з подальшою дискваліфікацією. Немає приводу для занепокоєння: система голосування на FAVOR.com.ua достатньо просунута, щоб автоматично протидіяти зловмисним накруткам, які суперечать правилам. Про це ми невдовзі напишемо в окремій статті...
2. Експерти-професіонали
Якщо продукти або послуги торгової марки мають особливі видатні якісні характеристики, які найкращим чином виділяють торгову марку на фоні аналогічних пропозицій, це неодмінно має бути відзначено незалежними експертами. Під якісними характеристиками маються на увазі оцінка якості товару чи послуг, співвідношення ціни / якості, широта асортименту пропонованої продукції, зручність і привабливість упаковки, система збуту і дистрибуції, просування товару, фірмовий стиль, супутній сервіс і т.д.
Організатори конкурсу торгових марок «Фаворити Успіху» щорічно привертають до оцінки конкурсантів ряд відомих галузевих експертів-професіоналів різних напрямків ринку, які своїм професіоналізмом і добрим ім’ям гарантують якісну й незаангажовану оцінку конкурсантам. Крім цього, методика конкурсу «Фаворити Успіху» не виключає можливості рекомендації фахівців у Експертне Журі, або навіть їх самовисування на сторінці http://expert.favor.com.ua.
Таким чином, якщо у представників конкурсанта немає ніяких сумнівів в його виняткових якостях, і це можуть підтвердити кваліфіковані галузеві професіонали — необхідно порекомендувати їх до участі в експертній оцінці! Єдині обов’язкові критерії для всіх експертів — їх очевидна і безперечна компетентність та неупередженість. Це неодмінно мають бути діючі фахівці свого профілю, чия професійна діяльність і поточна посада передбачає регулярну роботу з різними діючими торговими марками галузі, що потрапляє в сферу професійної компетенції експерта. Також експерт повинен мати повну обізнаність у ситуації на ринку, бути в курсі основних подій та новин своїй галузі. Обов’язковою умовою також є об’єктивність і незаангажованість експерта: представники конкурсантів не можуть оцінювати учасників у номінаціях, в яких представлені їх власні торгові марки.
Незалежні професіонали можуть впливати на рейтинг даючи свою власну експертну оцінку учасникам, по розширеним якісними критеріями оцінки, а також впливати на думку інших респондентів, публікуючи свої авторські порівняльні огляди і замітки щодо учасників рейтингу.
3. Агітреклама
Можна провести іміджеву рекламну та PR-кампанію конкурсанта на Інтернет-ресурсах конкурсу, які проводять щоквартальні опитування громадської думки. Цілі кампанії:
ознайомлення потенційних споживачів, в особі респондентів, з особливостями і перевагами продукції/послуг бренду;
іміджева кампанія бренду для збільшення обізнаності про нього (brand awareness) у аудиторії та підвищення впізнаваності його візуального образу.
Правилами конкурсу не забороняється розміщення на сторінках голосування рекламних блоків, які створюють респондентам ненав’язливий агітуючий ефект. Більше того, конкурс заохочує компанії до інформування споживачів про особливості товарів і послуг, щоби респонденти володіючи всією найнеобхіднішою та актуальною інформацією про представлених учасників ринку могли свідомо вибрати для себе найкраще. Здійснити свій найкращий вибір як в анкеті респондента, так і в реальному житті перед полицею супермаркету.
Таким чином, при добротному плануванні кампанії, досягаються відразу 2 ефекті впливу на вибір споживача: усвідомлений і несвідомий. Усвідомлено респонденти вивчають надану інформацію про бренд і конкурентні переваги його продукції перед аналогами, читаючи PR-статті та незалежні огляди від експертів ринку, щоби потім зробити свідомий вибір і мати аргументацію на користь свого вибору. Плюс, як відомо, неусвідомлено споживачі долучаються до рядів шанувальників бренду під тривалим впливом візуальної іміджевої реклами. Люди запам’ятовують образ, імідж бренду, який міцно віддруковується у споживача в підсвідомості, стаючи в один асоціативний ряд із самою назвою товарної категорії, а також має шанси стати для споживача синонімом назви товару чи послуги.
Представники конкурсантів мають можливість вільно публікувати на FAVOR.com.ua свої новини для інформування аудиторії про новинки, заходи, промо-акції торгових марок і про решту важливих і цікавих для широкої аудиторії події світу споживчих товарів і послуг. (Для отримання привілеїв для публікації новин від імені своєї компанії на цьому порталі — просто зареєструйтесь і зв’яжіться з адміністраторами, повідомивши назву своєї організації.) Також є можливість замовити контекстну чи банерну рекламу, або провести повномасштабну промо-кампанію конкурсанта.
Агітреклама має безпосереднє відображення в динаміці поточного рейтингового дослідження, а також впливає на повсякденний вибір користувачів, які отримують інформацію про торгові марки і виражають свою підтримку своїм улюбленим учасникам у голосуванні.
4. Розіграші призів
І нарешті найцікавіший, і мабуть, найдієвіший спосіб. Можна влаштувати розіграш призів від торгової марки серед безпосередніх учасників голосування конкурсу, в період їх проведення. Навіть якщо у торгової марки немає підходящої для розіграшу продукції, завжди можна придумати розігрування символічних брендованих подарунків або сертифікатів на послуги. Розіграш призів може відбуватися за встановленими правилами, або за принципом випадкової лотереї. Таким чином і призи можуть призначатися для всіх активних учасників голосування, або ж тільки для певної цільової групи потенційних користувачів, або ж виключно для найбільш гарячих прихильників торгової марки, які виконають деякі ігрові дії за правилами квесту або фотоконкурсу.
Подібні акції, завжди охоплюють набагато більшу кількість учасників, оскільки інформування потенційних респондентів про призи йде за всіма доступними організаторам оперативними каналами: через соціальні мережі, за допомогою e-mail розсилок, за допомогою партнерських ресурсів, і т.д., додатково швидко поширюючись «вірусними» методами. Всі потенційні учасники акції отримують іміджеву презентацію торгової марки, разом із інформацією про призи і про їх якісні характеристикі. Це безперечно позитивно вплаває на позитивний імідж бренду у респондентів, негайно відображуючись і на його поточному рейтингу в номінації. Крім того, для кращого ефекту, розіграш можна влаштовувати неодноразово, а послідовно декількома хвилями протягом усіх етапів конкурсу, наприклад, по одному разу в кожному календарному кварталі.
На закінчення хочемо відзначити, що в цій статті мова йде виключно про інструменти безпосереднього впливу на результат конкурсу «Фаворити Успіху», не беручи до уваги самоочевидний факт, що найкращий спосіб впливу — це відмінна і ефективна робота з клієнтами, користувачами і споживачами в реальному житті, за правилами гри вільного ринку + эфективний маркетинг. Проте, вищеописані способи можуть бути легко використані в якості доповнення до існуючих промо-активностей торгової марки і до існуючих комунікацій зі споживачами, нічим не суперечачи їм і гармонійно їх доповнюючи.
Всі вищеописані способи стимулювання рейтингу і досягнення високого рівня позитивних відгуків щодо бренду є прозорими та легальними, жодним чином не передбачають технічного втручання і ніяк не суперечать правилам конкурсу та його оригинальної методики. Оцінка конкурсу торгових марок «Фаворити Успіху» будується на думці безлічі реальних живих людей з активною життєвою позицією, які діляться своєю думкою і життєвим досвідом за допомогою онлайн-голосування, таким чином обмінюючись інформацією з іншими людьми, в прагненні завжди брати від життя тільки найкраще!
Будь ласка,зв’яжіться з організаторамиу разі виникнення питань, або для ознайомлення з пропозицією щодо проведення іміджево-представницької кампанії учасника конкурсу.
Представники учасників рейтингу можуть також скористатися перевагами іміджево-представницької кампанії конкурсанта, що передбачає рекламну та PR-кампанію бренду на етапі проведення конкурсу.