У Taтьянa_Шaльмaн ще немає друзів на FAVOR.com.ua. |
Автор цієї сторінки заборонив коментувати її анонімним користувачам. Ви повинні авторизуватися або зареєструвати свій профайл щоби залишити тут повідомлення.
Тетяна Шальман
|
||||||||||
День народження: (57 років) |
||||||||||
Регіон: Київщина |
||||||||||
На цьому сайті з: | ||||||||||
Онлайн-статус: Була на сайті: |
||||||||||
|
Випадок, що стався зі споживачем з Хмельниччини, мало чим відрізняється від багатьох інших – придбав у магазині мобільний телефон, а він через місяць перестав працювати. Але у цій ситуації є один унікальний момент – продавець для відмови споживачеві у праві на гарантійне сервісне обслуговування знайшов причину – гарантійний талон заповнений російською мовою.
Така причина, справді, хороша відмовка, коли продавець принципово не хоче обслуговувати споживача протягом гарантійного строку, адже закон не визначає вимог до мови заповнення гарантійного талону.
Та все ж для споживача – це хороша нагода відстоювати свої права. Але спочатку, мабуть вже вкотре, маю наголосити на тому, що такі ситуації трапляються через те, що споживачі від початку, як товар виходить з ладу, діють не вірно.
Що повинен був зробити споживач? Не усно, не по телефону, а тільки з письмовою заявою звернутися до продавця, де чітко вказати і дату покупки, і дату, коли товар вийшов з ладу з вимогою встановити причини поломки.
По-друге, лише з письмовою заявою звертатися до сервісного центру, також вказавши вимогу видачі акту, в якому має бути чітко визначена причина виходу товару з ладу. І вже у залежності від причини діяти далі. Якщо це істотний недолік (вина виробника) – вимагати обміну або й повернення коштів за товар, якщо неістотний недолік – погодитися на ремонт, відповідно до умов гарантійного обслуговування, вимоги визначені ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон)
На останок, не завадить всім нам час від часу звертатися до цього Закону, де чітко виписані всі вимоги до умов гарантійного обслуговування товарів. Наприклад, не завадить нам знати, що «при пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі» (п 9 ст. 8 Закону).
Ще одна суттєва деталь, про яку не просто забувають, а й на яку наші споживачі навіть не звертають уваги. Якщо ваш товар знаходиться у сервісному центрі, а той в свою чергу не виконує роботи вчасно (більше ніж 14 діб) споживач повинен знати, що Закон передбачає «За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару».
Вкотре маю звернутися до наших споживачів – знайте свої права, вмійте ними користуватися та відстоювати їх законним шляхом.